• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402122316956
  • خبرنگار : 50629

اجرای طرح پرورش گیاهان دارویی در مدارس گرگان

اجرای طرح پرورش گیاهان دارویی در مدارس گرگان

ایسنا/گلستان معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه گلستان منطقه‌ای کشاورزی است، گفت: با توسعه این کشت و آموزش آن از سنین پایین به فرزندان، فرصتی برای کار گروهی و بالا بردن مهارت‌های زندگی برای آنها فراهم می‌شود.

محسن قلی‌پور امروز (۲۳ اسفند ماه) در مراسم کاشت گیاهان دارویی که در دبستان شهید گرایلی هاشم‌آباد، با حضور مجتبی رستگار، معاون پرورشی آموزش و پرورش گرگان و معاون آموزش ابتدایی شهرستان گرگان و جمعی از دانش‌آموزان این مدرسه برگزار شد، با اشاره به تغییر سبک زندگی و مهارت‌آموزی در حوزه گیاهان دارویی، گفت: از جمله هدف‌های این طرح، افزایش مهارت‌های زندگی کودکان مانند مسؤولیت‌پذیری و تفکر خلاق، بالا بردن هوش مالی و شغلی، کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان و آشنایی دانش‌آموزان ابتدایی با مسیر کاشت داشت و برداشت گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به خواص و اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی و با توجه به ظرفیت بالای مدارس، بیان کرد: در این طرح، باغچه‌های مدرسه برای کاشت و مراقبت از گیاهان دارویی به دانش‌آموزان واگذار شده است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان گلستان با تاکید بر اینکه اجرای این طرح می‌تواند برای دانش‌آموزان و آینده‌ آنها دستاوردهای خوب و چشمگیری داشته باشد، اظهار کرد: دانش‌آموزان ضمن پرورش گیاهان دارویی در مدرسه، احساس مسؤولیت‌پذیری و مراقبت کردن از محیط زیست را آموزش می‌بینند.

قلی‌پور با بیان اهمیت آگاهی دادن به دانش‌آموزان در چنین زمینه‌هایی، گفت: گلستان، منطقه‌ای کشاورزی است، با توسعه این کشت و آموزش آن از سنین پایین به فرزندان هم علم آن‌ها افزایش می‌یابد و هم فرصتی برای کار گروهی و تقسیم کار بین دانش‌آموزان و بالا بردن مهارت‌های زندگی برای آنها فراهم می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون پرورشی آموزش و پرورش گرگان و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش این شهرستان به ارائه مطالبی در زمینه اهمیت اجرای این طرح از سنین پایین برای دانش‌آموزان پرداخت و گیاهان دارویی توسط دانش‌آموزان در قسمتی از باغچه حیاط مدرسه کاشته شد.

اجرای طرح پرورش گیاهان دارویی در مدارس گرگان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha