• پنجشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۱:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122417113
  • خبرنگار : 50549

معاون استانداری خراسان رضوی:

قرآن را می‌توان به عنوان مطمئن‌ترین نسخه برای رسیدن به قله تمدن اسلامی به بشریت معرفی کرد

قرآن را می‌توان به عنوان مطمئن‌ترین نسخه برای رسیدن به قله تمدن اسلامی به بشریت معرفی کرد
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: امروز که رهبری افق تمدن نوین اسلامی را بشارت دادند، بدون تردید می‌توانیم قرآن و سرمایه قرآن را به عنوان مطمئن‌ترین نسخه برای رسیدن به قله تمدن اسلامی به بشریت معرفی کنیم.

حجت‌السلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد شامگاه ۲۳ اسفندماه، در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: تقارن ماه مبارک رمضان، بهار طبیعت و آغاز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را در جوار حرم مطهر رضوی به فال نیک می‌گیرم.

وی افزود: قرآن معجزه بزرگی است که توسط پیامبر از سوی خدا به عنوان بزرگترین رهاورد بعثت برای هدایت بشر نازل شده است. هنگامی که قرآن در شبه جزیره عربستان بر پیامبر نازل شد شبه جزیره عربستان در آخرین مرحله انحطاط بود و به دلیل ضعف در حوزه‌های اعتقادی، فرهنگی، مدیریت و حکمرانی مستکبرانه این انحطاط ایجاد شده بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با معجزه قران که کتاب هدایت بود آغاز فصل بازنگری و احیای بشریت اتفاق افتاد و این امر از مکه آغاز و بشر در مسیر تعالی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، قرآن به عنوان برترین و مطمئن‌ترین کتاب هدایت در عرصه‌های فردی و اجتماعی درخشیده است. در عصری که ما توفیق زیست و حیات داشتیم عالمان بزرگی چون علامه طباطبایی با دو اثر گران‌سنگ «اصول فلسفه و روش رئالیسم» و «تفسیر المیزان» بنای هدایت بشریت را در دوره انحطاط و تباهی که تفکرات شرق و غرب بنای نابودی را داشت، با سنگر قرآن بنای احیا و نجات بشریت را داشتند.

گنابادی نژاد اظهار کرد: نهضت امام راحل از سنگر مسجد با جلسات قرآن و تفسیر احیاء شد و پیروزی جبهه حق علیه باطل را به ارمغان داشت.

وی بیان کرد: امروز که رهبری افق تمدن نوین اسلامی را بشارت دادند، بدون تردید می‌توانیم قرآن و سرمایه قرآن را به عنوان مطمئن‌ترین نسخه برای رسیدن به قله تمدن اسلامی به بشریت معرفی کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: از تمام افرادی که تلاش کردند و با ابتکار و خلاقیت مخصوصا تشکل‌های مردم نهاد که این رویداد بزرگ در کنار مضجع شریف رضوی به عنوان برترین سند هویتی خراسان به این باشکوهی برگزار شود، کمال تشکر را دارم.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های قرآنی خراسان رضوی در کشور کم‌نظیر است، به عنوان مثال استان در حوزه قرائت  قرآن، تلاوت، تدبر مفسران، نشر، هنرهای قرآنی در فعالیت‌های آکادمیک و دانشگاهی قرآن در قله‌ها و به عنوان فعالیت ممتاز در سطح کشور می‌درخشد.

حمایت از فرصت‌های قرآنی در دولت سیزدهم حمایت‌ از اولویت‌ها بوده است

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: در دولت سیزدهم توجه به قرآن و حمایت از فرصت‌های قرآنی از اولویت‌های ریاست جمهوری است و این امر بر کسی پوشیده نیست، لذا امید است دستگاه‌های ملی  به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به حمایت از فعالیت‌های قرآنی در خراسان رضوی به ویژه از نمایشگاه قرآن حمایت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha