• پنجشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402122417173
  • خبرنگار : 50037

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد خبرداد:

اجرای سرشاخه‌کاری بیش از ۶ هزار پیوندک گردو در اسدآباد

اجرای سرشاخه‌کاری بیش از ۶ هزار پیوندک گردو در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: در طرح سرشاخه‌کاری باغات گردو در باغات قدیمی و کم بازده اسدآباد۶۸۸۶ پیوندک و ۱۴۰۰ درخت در سال ۱۴۰۲ اجرا شده است.

محمدکرم مرادی  با بیان اینکه  توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار نیز در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ و بهره‌وری آب به مساحت ۱۵هکتار انجام شده است، افزود: اصلاح و نوسازی باغات هسته‌دار نظیر هرس، تغییر سیستم آبیاری، تعدیل درختان قدیمی و جایگزینی با ارقام اصلاح شده و پربازده به مساحت ۴۱۵هکتار از دیگر برنامه‌های این مدیریت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد یادآور شد: بازدید و نظارت بر فعالیت‌های تولیدی گلخانه‌ها و ترویج کشت‌های کم آب‌بر در گلخانه‌ها نظیر کشت گیاه آلوئه‌ورا از اقدامات آب‌محور محسوب می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در خصوص افزایش بهره‌وری و ترویج و توسعه کشت گیاهان کم آب‌بر نظیر گیاهان دارویی چون گل‌محمدی، زعفران و پسته از اهم برنامه‌های اصلاح الگوی کشت به شمار می‌رود.

مرادی در بخش دیگر با اشاره به اقدامات واحد حفظ نباتات اسدآباد تاکید کرد: مبارزه با آفت سن غلات به مساحت ۲۷ هزار و ۲۵۹ هکتار در مرحله سن مادر و ۴۸۰۵ هکتار در مرحله پوره، پیگیری رویدادهای زیستی سن غلات و بررسی زمان مبارزه با آفت و نظارت و بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم از ابتدای سال انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ترویج و اطلاع‌رسانی در خصوص ضدعفونی بذور غلات به منظور جلوگیری از آلودگی به سیاهک و سایر بیماری‌های قارچی به میزان ۵۴۸۰ تن در اولویت بوده است، گفت: مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی مزارع ذرت و گوجه‌فرنگی در ۱۵۵ هکتار از اقدامات شایان ذکر این بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بازدید فروشگاه‌های سموم کشاورزی، پیگیری، تدارکات و تهیه به موقع سموم شیمیایی را  نیز می‌توان ازجمله  فعالیت‌های دیگر بخش زراعت برشمرد، اضافه کرد: مبارزه علیه علف‌های هرز مزارع غلات به مساحت ۱۹ هزار و ۸۶۶ هکتار همچنین مبارزه با آفات مهم گیاهان زراعی در مساحتی معادل  ۴۵۲۰ هکتار مجدانه پیگیری شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، مرادی تصریح کرد: مبارزه با بیماری‌های مهم گیاهان زراعی در وسعت ۴۳۶۵ هکتار و مبارزه با آفات و بیماری‌های باغی در مساحتی معادل ۳۸۴۰ هکتار اجرایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha