• پنجشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402122417239
  • خبرنگار : 50652

فرماندار گنبدکاووس خبر داد:

رشد مثبت جمعیت در شهرستان گنبدکاووس

رشد مثبت جمعیت در شهرستان گنبدکاووس

ایسنا/گلستان فرماندار گنبدکاووس رشد جمعیت در این شهرستان را افزایشی عنوان کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۷/۴ درصد داشته است و این موضوع در شهرستان به صورت پویا پیگیری می‌شود.

مهدی دهرویه صبح امروز، ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ در ستاد خانواده و جوانی جمعیت استان گلستان با اشاره به اینکه در راستای طرح جوانی جمعیت تاکنون ۹ جلسه در شهرستان گنبدکاووس برگزار شده است، اظهار کرد: ما دو جلسه اندیشه ورزی در فرمانداری و ۲۷ جلسه با ۵۷ مصوبه در بین نیروهای اندیشه ورز بانوان در سطح شهرستان داشتیم، همچنین جبهه مردمی جمعیت نیز در سطح شهرستان تشکیل شده است.

وی در مورد بحث راهبردی برنامه جوانی جمعیت و شناسنامه جمعیت بانوان در شهرستان گنبدکاووس، گفت: این برنامه تدوین و ابلاغ شده است و از ابتدای سال چندین جلسه شورای اداری به این موضوع اختصاص داده شده که ۶ مصوبه داشته اصت.

فرماندار گنبد کاووس با اشاره به اطلس جوانی جمعیت، گفت: ابلاغ اطلس جمعیت به دستگاه‌ها و بخشداری‌ها انجام شده و در جهت اجرای طرح ثمین نیز گام‌های خوبی برداشته شده است که متعاقب آن ۳ جلسه در فرمانداری و ۸ جلسه در مرکز بهداشت و ۱۰۵ برنامه و جلسه شورای اجرایی محله محور در مناطق قرمز برگزار شده به طوری که در مناطق شهری ۴ جلسه و مناطق روستایی ۱۱ جلسه برگزار شده است که شاخص‌های جمعیتی گروه‌های هدف شناسایی و موارد ناباروری به مراکز ارجاع داده گردیده است.

دهرویه با بیان اینکه آموزش‌ها و مشاوره‌های بسیاری در این زمینه در حال انجام است، عنوان کرد: این برنامه با روند اجرای ۸۰ درصد در حال انجام بوده که روند خوب و موفقی است.

وی با اشاره به طرح اختصاص زمین به طور ویژه برای جوانان، افزود: ما کلا در شهرستان گنبد ۱۶ هزار نفر ثبت نام کننده مسکن مهر داریم که از این تعداد ۳ هزار نفر مشمول جوانی جمعیت می‌شوند، همچنین با برگزاری قرعه کشی واگذاری ۷۵ قطعه زمین ۲۰۰ متری برای ۱۰۵ خانواده یعنی هر قطعه برای دو خانواده انجام شده که اولویت بندی آنها بر اساس تعداد فرزند، سابقه سکونت در شهر و غیره بوده است.

فرماندار گنبدکاووس در مورد مسکن دانشجویان متاهل نیز توضیح داد: برنامه ای متمرکز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد که کلنگ زنی آن برای آغاز ساخت خوابگاه‌های متاهلی زده شده و دانشگاه گنبد کاووس نیز آمادگی خود را برای انجام اقداماتی در زمینه خوابگاه‌های متاهلی اعلام کرده است.

دهرویه در پایان رشد جمعیت در شهرستان را افزایشی عنوان کرد و گفت: این آمار نسبت به ستال گذشته افزایش ۷/۴ درصد داشته است و این موضوع در شهرستان به صورت پویا پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha