• پنجشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122417367
  • خبرنگار : 50081

پرده‌خوانی در ۵۰۰ نقطه شهر مشهد در نوروز

پرده‌خوانی در ۵۰۰ نقطه شهر مشهد در نوروز
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون شهردار مشهد گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در حوزه زیارت و گردشگری در نوروز انجام می‌شود، پرده‌خوانی در حدود ۵۰۰ نقطه شهر و درباره شاهنامه و حضرت رضا (ع) است تا مورد توجه نسل جوان قرار گیرد.

جواد کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره فعالیت‌های معاونت فرهنگی برای استقبال از بهار، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با توجه به تقارن ماه رمضان و عید باستانی نوروز، استقبال پرشوری از بهار را شاهد خواهیم بود و تلاش می‌کنیم برنامه‌های متنوعی برای زائران و مجاوران داشته باشیم. ما در ماه رمضان برای بوستان‌هایی که در اختیار داریم، برنامه‌ریزی‌هایی را با هدف برگزاری آیین خوانش قرآن در دستور کار داریم.  

وی با بیان اینکه ۷۰۰ المان در ۳۵۰ نقطه از شهر جانمایی و از ۲۰ اسفند ماه نصب آن‌ها را آغاز کرده‌ایم، گفت: یکی از اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، برگزاری جشنواره «هنرهای نوری» است که در مجموعه سرشناس، قدیمی و یکی از شناسنامه‌های مشهد برگزار می‌شود و مجموعه کوهسنگی را زائران می‌شناسند. همچنین در این جشنواره ۴۰ برنامه و ۴۰ المان نوری تدارک دیده شده است.

کیانی اظهار کرد: نقاشی دیواری ۶۰۰۰ مترمربعی یکی دیگر از برنامه‌های معاونت فرهنگی در نوروز و ماه رمضان است که در شهر برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برگزاری سفره‌های افطاری ساده را خواهیم داشت. حمایت بسیار خوبی از سوی گروه‌های اجتماعی اتفاق افتاد و مجموعه شهرداری مشهد با توجه به ماه رمضان که یکی از نشانه‌های آن، سفره‌های افطاری ساده است، ورود و سعی می‌کند در شهر با هدف بالا بردن همدلی و هم‌افزایی، خدماتی را ارائه کند.

معاون شهردار مشهد با اشاره به اینکه ایستگاه‌های استقبال از زائر در مبادی ورودی شهری برپا می‌شود، بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در حوزه زیارت و گردشگری توسط معاونت فرهنگی شهرداری مشهد انجام می‌شود، پرده‌خوانی در حدود ۵۰۰ نقطه سطح شهر است که به موضوعات شاهنامه و حضرت رضا (ع) می‌پردازد. همچنین پاتوق‌های سرود در نوروز و ماه رمضان تدارک دیده شده است. همچنین تلاش کرده‌ایم برای تزریق حال خوب به مردم مشهد، از نمایش‌های خیابانی استفاده کنیم.

توصیه‌های قرآن چراغی روشن برای حیات و عاقبت به خیری بشر است

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد همچنین با حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به خبرنگار ایسنا گفت: قرآن کریم، خورشید همیشه تابنده بر بشریت است و بدون اغراق هرچه در زندگی داریم از قرآن و اهل بیت (ع) است. پیامبر اکرم (ص) نیز در این زمینه فرمودند من دو هدیه گران‌بهای قرآن و عترت را برای شما به یادگار می‌گذارم.

وی با بیان اینکه اگر به معنای واقعی کلمه به دستورات قرآن و اهل بیت (ع) عمل کنیم مشکلات ما در تمام شئونات زندگی و جامعه به حداقل خواهد رسید، افزود: توصیه‌های قرآن در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی، نهی و منکر بسیار ارزنده، راهگشا و سازنده است. بنابراین کلام خدا در زندگی فردی و اجتماعی ما بسیار موثر است، زیرا چراغی بسیار روشن برای ارتقا، همبستگی، حیات و عاقبت به خیری بشریت است.

کیانی درباره رویکرد معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در حمایت از فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: رویکرد ما برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت است و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در اشاعه و ترویج قرآن کریم اهتمام ویژه‌ای داشته است. همچنین ما در مجموعه فرهنگی در زمینه ترویج و اشاعه قرآن با تمام توان و قدرت تلاش و برنامه‌ریزی‌هایی می‌کنیم تا در ماه رمضان که بهار قرآن است با پشتیبانی از برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته نقش پررنگی ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم هرچه بهتر و بیشتر در ترویج فرهنگ قرآنی به جامعه نقش موثری داشته باشیم. باید علاوه بر شهر مشهد، در تمام کشور، گام‌هایی موثر در اشاعه فرهنگ قرآن برداریم.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha