• پنجشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402122417435
  • خبرنگار : 50652

انتقاد دادستان مرکز گلستان به مدیریت پارک‌های جنگلی

انتقاد دادستان مرکز گلستان به مدیریت پارک‌های جنگلی

ایسنا/گلستان دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به تخلفات موجود در حوزه حفاظت و حراست از منابع طبیعی و ملی در استان، افزود: برای پیشگیری و مقابله با جرایم حوزه منابع طبیعی باید ظرفیت‌های مردمی پای کار بیایند.

محمود اسپانلو پیش از ظهر امروز، ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ در نشستی که با مسئولان منابع طبیعی استان به مناسبت هفته منابع طبیعی و در محل دادگستری کل استان گلستان برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه با تخلفات و جرایم زیادی در حوزه منابع طبیعی مواجهیم، اظهار کرد: متاسفانه اداره منابع طبیعی استان نتوانسته آنطور که باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری و مقابله با تخلفات بهره ببرد و باید با حمایت از ظرفیت‌های مردمی جلوی تخریب و تجاوز در این عرصه ها را بگیرد.

وی با بیان اینکه مرزبندی عرصه‌های ملی باید در اولویت منابع طبیعی باشد، گفت: اداره کل منابع طبیعی استان باید بر اساس برگه تشخیص مرز تمام اراضی ملی به ویژه جنگلها در نوار جنوبی استان را با بنچ مارک مرزبندی و مشخص کند تا افراد نتوانند به سادگی و با از بین بردن درختان در دل جنگل پیشروی کنند.

دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به حجم تخلفات در منطقه گلریز جنگل قرق، عنوان کرد: این که متولیان منابع طبیعی منتظر بنشیند و فقط از طریق طرح دعوی در دادگاه به دنبال مقابله با این‌تخلفات باشد پذیرفته نیست و متاسفانه تا زمانی که ما ورود نکنیم برنامه ای برای پیشگیری در این حوزه وجود ندارد.

اسپانلو با انتقاد از وضعیت مدیریت نامناسب پارک‌های جنگلی استان، گفت: منابع طبیعی باید به عنوان دستگاه ناظر وضعیت این‌ پارکها را رصد و با تخلفات برخورد کند و هر جا نیاز بود ما در دستگاه قضا محکم و قاطع در کنار آنان ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به راه حل‌های کاهی تخلفات در حوزه منابع طبیعی، بیان کرد: مسدود کردن مسیرهای دسترسی افراد به عمق جنگل، شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی از مجرمان در حوزه منابع طبیعی برای اشراف بر این حوزه از دیگر اقداماتی است که می تواند حجم تخلف به ویژه در بحث قاچاق چوب را کاهش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha