• جمعه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۲:۲۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402122517543
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد، استان ممنوعه برای اقامت اتباع بیگانه است

کهگیلویه و بویراحمد، استان ممنوعه برای اقامت اتباع بیگانه است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان، استانی ممنوعه برای ورود و اقامت اتباع بیگانه برای کسب و کار است.

روح الله شاهینی روز پنج شنبه در نشست کارگروه اتباع بیگانه گفت: استان ممنوعه برای ورود اتباع بیگانه هستیم و تنها کسانی می توانند وارد استان شوند که همسر ایرانی داشته باشند یا از خانواده شهدا و جانبازان، اعضای تیپ فاطمیون، نخبه یا پزشک متخصص یا سرمایه گذار باشند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: استفاده از کارگران افغانی در صنوف مختلف ممنوع است چرا که استفاده از آنها باعث افزایش آمار بیکاران در بین جوانان شده است.

وی افزود: برخی مشاغل سخت مانند کوره‌های آجرپذیری در صورت تایید اداره کار مجاز به استفاده از کارگران افغان برای مدت مشخصی است.

شاهینی بر جمع آوری و ساماندهی کودکان کار تاکید کرد و افزود: کودکان کار با همکاری بهزیستی و نیروهای انتظامی جمع آوری شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروزی دهیاران، شهرداران و بخشداران نسبت به پاکسازی فضای عمومی همکاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۵ ۰۸:۱۹

این درست نیست بعضی ازمشاغل مثل چاه زدن کارگر گاوداری ودامداری ایرانیان کارنمیکنند درست وکارشناسی تصمیم بگیرید

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۲ ۰۰:۵۹

کی گفته کار نمیکنن

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۵ ۰۹:۴۸

من اهل همین استان هستم بخاطر محروم بودن استان و نبودن شغل افغانی اینجا نسبت به بقیه ای شهر ها کمتر است، اما اگر بخواهی دقت کنی،از کارهای بنایی وکارگری مردان سرپرست خانوادها بیکار کردنند،واز طرفی در میدان اصلی شهر بچه افغانی که هر افغانی حدود ۱۰ بچه داره دست به تکدیی گری یا گدایی میزنن، فقط افغانی ها نیست ،در فصل تابستان از کشور پاکستان افراد که داری نقص عضو هستند وارد سراسر استان میشن و شروع به گدایی میکنن

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۶ ۰۹:۰۵

واقعا پدرش بیامرزه کار درستی کرده، کسی بفکر کارگر ایرانی نیست.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۵ ۱۵:۴۵

نیروهای جوان افغان کار را به درستی انجام میدن از زیر کار،در نمیرن وکارهای سخت را به عهده میگیرن

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۵ ۲۲:۴۰

والا چ عرض کنم حرف حق زیاده