• جمعه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402122517561
  • خبرنگار : 50283

فرماندار تصریح کرد

لزوم همکاری افراد غیربومی برای تفکیک زباله از مبدا در خمام

لزوم همکاری افراد غیربومی برای تفکیک زباله از مبدا در خمام

ایسنا/گیلان فرماندار خمام گفت: برخی مسافرین و افراد غیربومی که در روستاهای این شهرستان صاحب ویلا هستند در زمینه تفکیک زباله همکاری لازم را ندارند و زباله‌های خود را کنار خیابان‌ها و معابر عمومی رها می‌کنند.

حسن آدمیت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر خروجی زباله از روستاهای شهرستان خمام نداریم و با اهتمام روستاییان به تفکیک زباله از مبدا؛ موادی که قابلیت بازیافت دارند به مراکز مربوطه و مابقی نیز با آموزش های لازم که توسط دهیاری ها با همکاری سازمان های مردم نهاد دراین زمینه به کمپوست تبدیل می شوند که این آموزش ها در سطح مدارس و منازل در روستاها به صورت مستمر ادامه دارد.

وی افزود: در راستای اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست، دهیاران با همکاری روستاوندان در نقاطی که رهاسازی زباله صورت می‌گرفت، اقدام به پاکسازی معابر همچنین کاشت گل و گیاه کردند ضمن اینکه زباله های رهاشده در محورهای اصلی معابر توسط پیمانکار جمع آوری می‌شود.

آدمیت با اشاره به مشکل عمده‌ای که در جمع آوری زباله ها در سطح شهرستان خمام وجود دارد، تصریح کرد: برخی مسافرین و افراد غیربومی که در روستاها صاحب ویلا هستند به خصوص در ایام تعطیل به علت عدم آگاهی در این زمینه همکاری لازم را در خصوص تفکیک زباله ندارند.

فرماندار شهرستان خمام تاکید کرد: بنرهایی در راستای اطلاع رسانی این موضوعات و اهمیت همکاری در راستای تفکیک زباله در نواحی مختلف روستایی نصب شده ولی تاکنون آنگونه که مد نظر ما بوده همکاری لازم از افراد غیر بومی صورت نگرفته و زباله‌های خود را در کنار خیابان‌ها و معابر عمومی رها می‌کنند.

آدمیت گفت: این مساله یکی از معضلات بخش زباله در شهرستان به ویژه روستاهای خمام است که امیدواریم با آگاهی بیشتر و همکاری این عزیزان در جهت داشتن محیطی پاک هرچه زودتر به این همکاری برسیم.

فرماندار شهرستان خمام با اشاره به روند پیشرفت پروژه زباله سوز خواچکین تصریح کرد: فوندانسیون آن ریخته شده و با جذب اعتبار مربوطه، ادامه کار با سرعت انجام خواهد شد.

آدمیت در خصوص پروژه میدان ولیعصر خمام گفت: تملک زمین و هزینه اجرای با اداره کل راهداری است و طی نامه‌ای از سازمان شهرداری‌ها و همیاری های کشور؛ مبنی بر واگذاری مسئولیت بخشی از راه ها به شهرداری ها در محدوده شهرها با حفظ مالکیت دولت که با این وجود شهرداری با توجه به درخواست فوق می‌تواند با موافقت نامه راهداری استان انجام مراحل بعدی وزارتخانه ای از طریق استانداری پیگیری کنند.

آدمیت با اشاره به پیگیری های مدیر کل راهداری استان گیلان جهت تسریع در روند این امر و انجام پروژه توسط شهرداری، تاکید کرد: این پیگیری ها در روند نامه نگاری و اتوماسیون اداری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha