• جمعه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402122517725
  • خبرنگار : 71129

کرملین: حمله به مناطق روسیه برای ایجاد اختلال در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است

کرملین: حمله به مناطق روسیه برای ایجاد اختلال در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت، حملات علیه مناطق روسیه با هدف ایجاد اختلال بر روند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و بی ثبات کردن اوضاع است.

به گزارش ایسنا، اوایل امروز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش این کشور جلوی تمامی تلاش‌ها از سوی ارتش اوکراین را برای رخنه در مناطق بلگورود و کورسک در سه روز گذشته گرفته و تمامی حملات را خنثی کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: این را به نیروهای امنیتی روسیه محول می‌کنم. آنها این مساله را ارزیابی می‌کنند. اوکراین تلاش می‌کند تا انتخابات ریاست جمهوری روسیه را دچار اختلال کنند. آنها به دنبال بی ثبات کردن اوضاع هستند.

وزارت دفاع روسیه امروز  اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هفت موشک Vampire MLRS را بر فراز منطقه بلگورود منهدم کرده‌اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: تلاش کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی به اهدافی در خاک روسیه با استفاده از سامانه موشکی پرتاب چندگانه RM-70 Vampire حدود ساعت 08:15 به وقت مسکو متوقف شد. سامانه‌های پدافند هوایی هفت موشک را در آسمان منطقه بلگورود منهدم کردند.

«ویاچسلاو گلادکوف»، فرماندار منطقه بلگورود گفت در نتیجه حمله اوکراین دو نفر مجروح شدند.

این مقام مسئول افزود: این موشک‌ها همچنین به هفت ساختمان مسکونی و همچنین یک استادیوم مدرسه آسیب رساندند.

پسکوف همچنین گفت: ایالات متحده در تلاش است تا یک کمپین نفوذ مخفی علیه مقامات روسیه انجام دهد، اما سرویس‌های امنیتی مسکو برای به حداقل رساندن تاثیر آن اقدام کرده‌اند.

گفته‌های سخنگوی کرملین درباره گزارش رویترز است که گزارش داده بود دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود به آژانس اطلاعات مرکزی اجازه داده بود تا یک کمپین مخفیانه در رسانه‌های اجتماعی چین با هدف برگرداندن افکار عمومی در چین علیه دولت این کشور راه‌اندازی کند.

پسکوف گفت که ایالات متحده در حال حاضر در تلاش است تا کمپین مشابهی را علیه روسیه که در حال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، انجام دهد.

وی به خبرنگاران گفت: یک چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما سال‌هاست چنین فعالیت‌هایی را تجربه کرده‌ایم. آمریکا و سازمان‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی مربوطه همین کار را در کشور ما انجام داده‌اند و همچنان در تلاش هستند. تنها اقدامات قاطع برای محافظت از چشم انداز سیاسی داخلی و جامعه روسیه در برابر تلاش برای چنین مداخله‌ای تا حد زیادی اثربخشی اقدامات ویژه ایالات متحده را به حداقل رسانده است. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها تلاش‌های خود را کنار می‌گذارند.

پسکوف ادامه داد: واشنگتن ممکن است کارزارهای مشابهی را علیه دولت های دیگر اجرا کند.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه آمریکا را به تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری روسیه متهم کرد و گفت که واشنگتن حتی برنامه‌هایی برای حمله سایبری به سیستم رای گیری آنلاین دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha