• جمعه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402122517778
  • خبرنگار : 71145

راهپیمایی میلیونی در یمن در حمایت از غزه/ بیانیه ارتش درباره حملات به کشتی‌های متجاوزان

راهپیمایی میلیونی در یمن در حمایت از غزه/ بیانیه ارتش درباره حملات به کشتی‌های متجاوزان

شبکه المیادین از آغاز راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از ساکنان غزه در اولین جمعه ماه مبارک رمضان خبر داد که در آن بیانیه این راهپیمایی و بیانیه نیروهای مسلح یمن قرائت شد.

به گزارش ایسنا، راهپیمایی عظیم میلیونی در صنعا، پایتخت و ۱۴ استان یمن برای بیست و سومین جمعه با شعار «رمضان یمن طوفانی است که غزه را پیروز می‌سازد» برگزار شد.

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی روز پنجشنبه خود خواستار تظاهرات میلیونی در حمایت از ساکنان غزه شده بود.

در بیانیه راهپیمایی «طوفان رمضان یمن غزه را پیروز می‌کند» آمده است: جنایات دشمنان صهیونیست و آمریکا علیه مردم فلسطین فراتر از همه انتظارات بود.

در این بیانیه راهپیمایی عنوان شد: هیچ مانع یا بهانه‌ای وجود ندارد که مردم یمن را از حمایت از مردم فلسطین باز دارد.

در ادامه بیانیه راهپیمایی مذکور تصریح شد: بر ادامه خروج ۲ میلیونی در حمایت از مردم فلسطین در همه عرصه‌ها تاکید می‌کنیم. ما خواستار گسترش موقعیت میدانی مناسب در مقابل کشتی‌های صهیونیستی و عازم بندرهای اشغالی هستیم.

راهپیمایی میلیونی در یمن در حمایت از غزه/ بیانیه ارتش درباره حملات به کشتی‌های متجاوزان

در این بیانیه همچنین تاکید شد: عملیات ویژه مقاومت فلسطین و عملیات ویژه لبنان و عراق را تبریک می‌گوییم. عملیات حمله به کشتی‌های متجاوزان را تبریک می‌گوییم و خواهان افزایش آن تا رفع محاصره نوار غزه هستیم. ما نسبت به نظامی‌سازی دریای سرخ توسط ایالات متحده هشدار می‌دهیم.

راهپیمایی کنندگان همچنین تصریح کردند: ما فراخوان خود را برای تحریم همه کالاهای آمریکایی تکرار می‌کنیم و این موضوع توسط همه بررسی می‌شود.

در این راهپیمایی یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز بیانیه‌ای را درباره عملیات ارتش در آب‌های منطقه‌ای یمن قرائت کرد و گفت:‌ به کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با «اسرائیل» هشدار می‌دهیم.

نیروهای مسلح یمن امروز از ممنوعیت دریانوردی رژیم صهیونیستی در اقیانوس هند و همچنین حمله به یک کشتی صهیونیستی و یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ و سه کشتی دیگر آمریکایی و صهیونیستی در اقیانوس هند خبر دادند.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: نیروی دریایی ما کشتی صهیونیستی «پاسیفیک O۱» را در دریای سرخ هدف قرار داد.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن عنوان شده است: ما شروع به گسترش دامنه عملیات نظامی خود علیه کشتی‌های اسرائیل یا کشتی‌های مرتبط با «اسرائیل» کرده‌ایم.

ارتش یمن افزود: تا زمانی که تجاوز متوقف نشود، مانع از حرکت کشتی‌های اسرائیلی در دریاهای سرخ، عرب و اقیانوس هند نمی‌شویم.

در ادامه نیروهای مسلح یمن عنوان کردند: یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ با تعدادی پهپاد هدف قرار گرفت و با موفقیت به اهداف خود اصابت کرد.

نیروهای مسلح یمن در بخشی دیگر از بیانیه خود مطرح کرد: سه عملیات علیه سه کشتی اسرائیلی و آمریکایی در اقیانوس هند با استفاده از موشک‌های ضد کشتی و پهپاد انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha