• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402122618114
  • خبرنگار : 71610

/به روز رسانی شد/

حمله موشکی مقاومت لبنان به به پایگاه رژیم صهیونیستی

حمله موشکی مقاومت لبنان به به پایگاه رژیم صهیونیستی

منابع رسانه‌ای امروز (شنبه) از شلیک چند موشک از خاک لبنان به یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که چند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «الجلیل علیا» پرتاب شد.

در این راستا رسانه جنگ حزب‌الله اعلام کرد: «مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه‌شان، ساعت ۱۱:۱۵ صبح روز شنبه پایگاه البغدادی را هدف قرار دادند که موشک‌ها مستقیما به پایگاه مذکور اصابت کردند.

خبرنگار الجزیره نیز بار دیگر از ۲ حمله اشغالگران به جبل بلاط و وادی حامول در جنوب لبنان خبر داد.

در همین راستا، رسانه‌های لبنان در رد ادعای ارتش رژیم صهیونیستی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد شنبه به یک خانه خالی از سکنه در طیرحرفا حمله کردند که منجر به تخریب کامل آن شد و خسارات زیادی به اموال، زیرساخت‌ها و منازل اطراف وارد کرد.

خبرگزاری لبنان در این باره گزارش داد که رژیم صهیونیستی از چند روز گذشته اقدام به تخریب کل روستاها، تخریب منازل و جاده‌های فرعی و اصلی کرده است.

حزب‌الله لبنان صبح امروز نیز از هدف قرار دادن ۹ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که جنگنده‌های آن شب گذشته یک ساختمان نظامی متعلق به حزب‌الله لبنان در منطقه «طیر حرفا» و همچنین چند تاسیسات آن در «اللبونه» را هدف قرار دادند.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha