• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402122618116
  • خبرنگار : 50646

رئیس اداره منابع طبیعی رودبار خبرداد

غرس ۱۲۰۰۰ اصله نهال در پویش مردمی کاشت نهال در شهرستان رودبار

غرس ۱۲۰۰۰ اصله نهال در پویش مردمی کاشت نهال در شهرستان رودبار

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رودبار با اشاره به استقبال مردمی و داوطلبانه نهادها در قالب پویش‌های مختلف کاشت نهال، گفت: تاکنون ۱۲ هزار اصله نهال متناسب با اقلیم منطقه در قالب طرح پویش مردمی در سطح شهرستان رودبار کشت شده است.

مهدی رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای پویش مردمی کاشت یک‌ میلیارد نهال، اظهار کرد: اداره منابع طبیعی شهرستان برای اجرای این پویش مردمی به دنبال جذب خیرین فعال و علاقمند به کاشت نهال بود و موفق شد با همکاری سه گروه فعال در این زمینه گروه آقای پویا زاد عسگر در منطقه کلشتر رودبار، خانم آبخضر در روستای شمام و سلانسر رستم آباد و برادران قاضیانی در منجیل شروع به کاشت نهال کند.

وی افزود: امسال تاکنون در حدود ۱۲ هزار اصله نهال متناسب با اقلیم منطقه در قالب پویش مردمی و حضور داوطلبانه نهادها در قالب پویش‌های مختلف در سطح شهرستان رودبار کاشت شد.

غرس ۱۲۰۰۰ اصله نهال در پویش مردمی کاشت نهال در شهرستان رودبار

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رودبار با اشاره به کاشت نهال در روستای کلشتر، گفت: این کار به صورت خودجوش توسط اهالی روستا و پویا زاد عسگر یکی از گروه‌های فعال در این پویش اجرا شد.

رحیمی با بیان اینکه روز گذشته ۲۰۰ اصله نهال از نوع سرو شیراز و کاج سیاه در دو طرف جاده منطقه کلشتر رودبار کشت شد، افزود: این نهال‌ها به همت مردم منطقه و با مجوز شهرداری کاشت شد.

غرس ۱۲۰۰۰ اصله نهال در پویش مردمی کاشت نهال در شهرستان رودبار

وی از اعلام آمادگی اداره منابع طبیعی برای اهدا نهال به علاقمندان و داوطلبان کاشت نهال در مناطق مختلف شهرستان خبرداد و خاطرنشان کرد: اگر اهالی شهرستان تمایل به اجرای این پویش دارند می‌توانند در هر منطقه که خودشان در اختیار دارند و یا عرصه‌هایی که این اداره به آنها معرفی می‌کند، برای کاشت نهال اقدام کنند.

غرس ۱۲۰۰۰ اصله نهال در پویش مردمی کاشت نهال در شهرستان رودبار

وی از اجرای پویش مردمی کاشت نهال در سطح ۱۰ مدرسه شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش شهرستان توانستیم براساس شرایط مدارس با همکاری دانش آموزان نهال کشت کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رودبار، هدف از اجرای این طرح را در کنار کاشت نهال، درختکاری، درخت داری و آگاهی رسانی به مردم بیان و تاکید کرد: باید مردم را نسبت به کاشت و نگهداری از نهال آگاه و حساس کنیم تا به اهمیت نگهداری نهال در طبیعت بیش از گذشته پی‌ ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha