• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402122618201
  • خبرنگار : 71129

پنتاگون نمی‌تواند رصد دقیق کمک‌های اوکراین را تضمین کند

پنتاگون نمی‌تواند رصد دقیق کمک‌های اوکراین را تضمین کند

بر اساس گزارش واشنگتن، پنتاگون خط مشی استانداردی برای رهگیری و گزارش وضعیت تسلیحات ارسالی به اوکراین در اختیار ندارد و همین مساله دانستن دقیق اینکه چقدر مهمات به شرق اروپا گسیل شده را غیرممکن می‌سازد.

به گزارش ایسنا، با توجه به مخالفت کنگره با ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین و مطرح شدن مسئولیت ۴۲ میلیارد دلاری تسلیحات ارسالی از سوی ایالات متحده به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی، انتشار گزارش دفتر پاسخگویی دولت نشان داد که بسیاری از عدم قطعیت‌ها تقصیر کی‌یف نیست، بلکه تقصیر وزارت دفاع آمریکا است.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، ارتش آمریکا از یک سیستم ثبت که توسط آژانس همکاری امنیت دفاعی ارائه شده برای رهگیری تسلیحات ارسالی به اوکراین استفاده می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است که بدون یک خط مشی استاندارد در پنتاگون، هر شاخه خدمات مسلح به طور مستقل زمان ثبت یک مورد را به عنوان «تحویل» انتخاب کرده که منجر به سردرگمی در مورد وضعیت کمک می‌شود.

برای مثال، ارتش اقلامی را که «به محض شروع حرکت از مبدا ارتش» در ایالات متحده تحویل داده می‌شود و گاهی اوقات «هفته‌ها» قبل از تحویل به نیروهای اوکراینی می‌گذرد، اعلام می‌کند.

همچنین نیروی دریایی آمریکا کالاهایی را به عنوان تحویل داده شده اعلام می‌کند که به بندر تخلیه خارج از آمریکا رسیده باشند.

در این میان، نیروی هوایی آمریکا تسلیحات تحویل داده شده در آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا را به دلیل نبود یک سیاستگذاری موثر در خط مشی ثبت نکرده است.

در این گزارش همچنین ذکر شده است: از ژوئن ۲۰۲۳، نیروی هوایی یک فرآیند تایید تحویل استاندارد برای اقلام دفاعی ارائه شده به اوکراین را تعیین نکرده بود.

وزارت دفاع آمریکا همچنین فاقد سیستم‌های مناسب برای پیگیری وضعیت همه تسلیحات پس از ورود به اوکراین است و این امر اطمینان از ارسال مستقل تسیلحات و ماندن در آنجا را دشوارتر می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است: سیستم‌های نظارتی استفاده نهایی موجود در نگهداری داده‌های دقیق در مورد استفاده، تخریب یا مفقود شدن یک کالای تحویل‌شده ناکارآمد هستند. همچنین مشخص نیست که آیا وزارت دفاع آمریکا تمامی اتهامات مربوط به نقض استفاده نهایی در مفاد دفاعی ارائه شده را رهگیری می‌کند یا خیر.

ارتش آمریکا از سیستم بارکدخوان برای رهگیری تسلیحات ارسالی خود استفاده می‌کند اما روند اسکن در اوکراین به دلیلی حجم بالای تسلیحات اهدایی و شدت درگیری در این کشور مشکل است.

به همین دلیل است که بدون داده‌های به‌روز و مناسب، مقام‌های پنتاگون که درباره ارسال تسلیحات به اوکراین تصمیم گیری می‌کنند داده‌های قابل قبول و مستدل ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha