• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402122618220
  • خبرنگار : 71660

وال استریت ژورنال نوشت

«منطقه حائل» پیشنهادی اشغالگران چگونه نوار غزه را تغییر می‌دهد؟

«منطقه حائل» پیشنهادی اشغالگران چگونه نوار غزه را تغییر می‌دهد؟
مرز غزه

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی می‌نویسد نیروهای صهیونیستی در حال حفر زمین‌های کشاورزی و تخریب خانه‌ها و مدارس فلسطینیان در نوار غزه هستند تا یک «منطقه حائل» را در کنار مرز این باریکه با اراضی اشغالی ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، مقامات صهیونیستی ادعا می‌کنند این «منطقه حائل» که فلسطینی‌ها از ورود به آن منع می‌شوند، یک «اقدام امنیتی حیاتی برای غیرنظامی کردن غزه است» و به ساکنین اراضی اشغالی این اطمینان را می‌دهد که می‌توانند به شهرها و جوامع خود که در پی حملات هفتم اکتبر از آن خارج شدند، بازگردند.

روزنامه وال استریت ژورنال می‌نویسد چنین طرحی که از روزهای آغازین جنگ توسط مقامات صهیونیستی ترسیم شده‌ است، سرزمینی را به وسعت بیش از نیم مایل در میان سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه ایجاد می‌کند؛ جایی که «نیروهای اسرائیلی می‌توانند هر کسی را که به این مرز نزدیک می‌شود، رصد کرده و متوقف کنند.»

ارتش رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره این منطقه حائل خودداری کرده است.

«آدی بن نون» استاد جغرافیا در یک دانشگاه عبری که اقدامات رژیم صهیونیستی را تجزیه و تحلیل می‌کند، گفت: در صورت تحقق کامل منطقه حائل، مساحت این منطقه محصور ۲۵ مایلی تا ۱۶ درصد کاهش خواهد یافت.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با این طرح مخالف است و نسبت به هرگونه پیشنهادی که تمامیت ارضی نوار غزه ۱۴۰ مایل مربعی را تهدید کند، هشدار داده است.

این روزنامه می‌نویسد اسرائیل هم‌چنین در حال ایجاد جاده‌ای به طول بیش از ۴ مایل (۱.۶ کیلومتر) است که اساسا نوار غزه را به 2 نیم تقسیم می‌کند. «بن نون» تخمین می‌زند که رژیم صهیونیستی تا کنون دست کم ۱۵۰ ساختمان را برای ساخت این جاده که به گفته وی حدود ۳۵۰ یارد (۳۲۰ متر) عرض دارد، تخریب کرده است.

طبق ادعای مقامات صهیونیستی، آنها «قصد ندارند غزه را برای همیشه دوباره اشغال کنند اما می‌خواهند کنترل امنیتی خود را در داخل مرزها برای مدتی نامحدود حفظ کنند.»

تلاش‌ها برای ایجاد «منطقه حائل» در حال حاضر بر هزاران فلسطینی که خانه‌ها، مساجد، ساختمان‌های آپارتمانی و مدارس آنها در امتداد مرز به عنوان بخشی از طرح رژیم صهیونیستی تخریب شده‌اند، تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha