• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402122618242
  • منبع : نمایندگی مازندران

رونمایی از وب‌سایت چندزبانه دانشگاه مازندران مبتنی بر معیارهای بین‌المللی

رونمایی از وب‌سایت چندزبانه دانشگاه مازندران مبتنی بر معیارهای بین‌المللی

ایسنا/مازندران از وب‌سایت چندزبانه دانشگاه مازندران مبتنی بر معیارهای بین‌المللی رده‌بندی وب‌سایت‌های دانشگاهی(Webometrics) رونمایی شد.

 حشمت الله علی‌نژاد،رییس دانشگاه مازندران، امروز در این آیین با تاکید بر نقش فضای مجازی و وب‌سایت‌ها در معرفی دانشگاه و جذب دانشجویان بین‌المللی، این اقدام را گام موثری در راستای ارتقای جایگاه دانشگاه در عرصه بین‌الملل و دست‌یابی به مفهوم دانشگاه بین‌المللی دانست.

در ادامه این نشست، پیام محمودی با اشاره به این نکته که مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای را در وب‌سایت رسمی دانشگاه در راستای بهبود رتبه‌ دانشگاه مازندران در رده‌بندی وب‌سایت‌های بین‌المللی دانشگاهی انجام داده است، گفت: این به‌روزرسانی با همت کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و با توجه به معیارهای رده‌بندی بین‌المللی و معیارهای سازمان امور دانشجویان انجام شده و اطلاعات جامعی از جمله برنامه‌های آموزشی، فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی، زندگی دانشجویی و اخبار دانشگاه را در اختیار دانشجویان ایرانی و جامعه‌ جهانی قرار داده است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی با تاکید بر این‌که به‌منظور جذب حداکثری دانشجویان بین‌المللی، وب‌سایت‌های چندزبانه به زبان‌های انگلیسی، عربی و روسی راه‌اندازی شده است، افزود: هدف اصلی این بازطراحی، آن است که دانشگاه مازندران به عنوان مقصدی جذاب برای تحصیل و همکاری‌های علمی و بین‌المللی معرفی گردد. در این بازطراحی، مخاطبان در دو دسته مورد توجه قرار گرفته‌اند، برای دسته اول شامل اساتید، کارمندان، پژوهشگران، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان که به نوعی عضو جامعه بزرگ دانشگاه مازندران هستند، وب‌سایت به نحوی بازطراحی شده است که تمامی دسترسی‌ها سریع‌تر در اختیار آنها قرار گیرند.

وی ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که عضو دانشگاه نبوده و از خدمات آن آگاهی ندارند. این افراد که دانشجویان بین‌الملل نیز شامل آن می‌شوند، قصد انتخاب یک دانشگاه برای ادامه تحصیل را داشته و به دنبال اطلاعات مرتبط با فرصت‌های تحصیلی، فعالیت‌های پژوهشی و رویدادهای علمی در دانشگاه می‌باشند. برای این گروه، وب‌سایت به گونه‌ای طراحی شده است که تمامی امکانات آموزشی و پژوهشی و حتی جذابیت‌های جغرافیایی دانشگاه به نحوی مناسب به نمایش درآید.

محمودی با بیان این‌که تاکنون چندین جلسه آموزشی در رابطه با زیرصفحات مربوط به معاونت‌ها و دانشکده‌ها برای مسوولان مربوطه برگزار شده تا آن‌ها بتوانند اطلاعات مربوط به واحد خود را در وب‌سایت دانشگاه بارگزاری نمایند، اظهار داشت: این اقدامات، نشان از توسعه و بین‌المللی‌سازی دانشگاه دارد و به ارتقای موقعیت دانشگاه در رده‌بندی‌های بین‌المللی کمک فراوانی می‌کند.

قابل ذکر است که تمامی اقدامات مربوط به طراحی وب‌سایت چندزبانه و بازطراحی وب‌سایت فارسی دانشگاه مازندران، مبتنی بر معیارهای سازمان امور دانشجویان و معیارهای بین‌المللی رده‌بندی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha