• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402122618359
  • خبرنگار : 50037

رزن دارای بیشترین کشت‌های زیر پلاستیک در استان همدان

رزن دارای بیشترین کشت‌های زیر پلاستیک در استان همدان

ایسنا/همدان فرماندار رزن گفت: شهرستان رزن در سطح استان همدان دارای بیشترین کشت‌های زیر پلاستیکی بوده که در این رابطه آموزش کشاورزان در جلوگیری از رهاسازی پسماندهای کشت زیر پلاستیک در طبیعت ضرورت بسیار دارد.

علی اصغر غفاری آثار در جلسه مدیریت پسماند شهرستان اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل کشت زیر پلاستیکی توسط کشاورزان منطقه، انتظار است جهاد کشاورزی شهرستان اخطاریه و پیامک و هشدارهای لازم را به کشاورزان برای جلوگیری از هرگونه رها سازی پلاستیک در طبیعت داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب سایت پسماند بخش مرکزی، بقراطی و سردرود شهرستان افزود: برای جایگاه پسماند محل جدیدی تعریف نمی‌شود برای همین ساماندهی سایت‌های زباله فعلی شهری و روستایی مورد تأکید بوده و اگر امکان ساماندهی وضع موجود سایت زباله وجود ندارد دهیاران و شهرداری‌ها می‌توانند از ظرفیت سایت پسماند روستاهای اقماری و یا شهر نزدیک استفاده داشته باشند. 

فرماندار رزن خاطر نشان کرد: مطالعات سایت پسماند ناحیه شمال شرقی استان با محوریت شهرستان کبودراهنگ در حال انجام بوده که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد و پسماند عادی شهرستان رزن به این سایت انتقال یابد.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن هم اظهار کرد: انتظار است دهیاران و نیز راهداری شهرستان اهتمام ویژه‌ای برای پاکسازی حاشیه جاده‌ها از نخاله‌های ساختمانی داشته باشند و با پاکسازی این نخاله‌ها از حاشیه شهر رزن به عنوان دروازه غرب کشور طرح "مسیر سبز" و "ایران پاک" را محقق کنند.

رضا گوهری با اشاره به جمعیت ۷۰ هزار نفری شهرستان رزن، خاطر نشان کرد: شهرستان رزن روزانه دارای ۵۵ تا ۶۰ تن تولید زباله بوده که از این میزان زباله عادی تولید شده ،۳۰ تن آن به شهر رزن اختصاص دارد و شهرداری این شهر به صورت روزانه نسبت به جمع‌آوری و انتقال آن به سایت پسماند اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: میانگین تولید زباله عادی هر فرد در شهرستان رزن حدود نیم کیلو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha