• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402122618369
  • خبرنگار : 50471

اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید در نهاوند

اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید در نهاوند

ایسنا/همدان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید خبر داد و گفت: این طرح از ۱۵ اسفندماه در شهرستان نهاوند آغاز شده و به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

توکل آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به منظور جلوگیری از گرانفروشی و تخلفات بازار طرح تشدید نظارت بر بازار مصرف با همکاری ادارات صمت، اتاق اصناف، دامپزشکی و تعزیرات از ۱۵ اسفند به مدت یک ماه در شهرستان برگزار می‌شود و در صورت وقوع تخلف با متخلفان برخورد فوری صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از توزیع ۴۹ تن سیب و پرتقال تنظیم بازاری در این شهرستان خبر داد و افزود: به منظور ساماندهی بازار شب عید و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها ۳۰ تن پرتقال و ۱۹ تن سیب سهمیه در نظر گرفته شده که در روزهای پایانی سال با قیمت دولتی بین مردم توزیع می‌شود.

آبشناس تصریح کرد: با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، علاوه بر برنامه‌ریزی برای میوه شب عید، در زمینه تأمین خرمای مورد نیاز ایام مبارک ماه رمضان نیز ذخیره‌سازی‌های خوبی صورت گرفته و مشکلی در تأمین و عرضه این محصول با قیمت‌های مناسب در سطح شهرستان نداریم.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه سیب درختی و پرتقال از کیفیت خوبی برخوردار هستند، اضافه کرد: قیمت این اقلام بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مشخص و توزیع می‌شود و به منظور کسب رضایت عموم مردم شهرستان، میوه‌ها از یکنواختی و کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: تاکنون چهار تن گوشت گوساله منجمد در شهرستان با قیمت مصوب تنظیم بازاری در حال توزیع بوده و در صورت اختصاص سهمیه بیشتر این روند عرضه تا پایان ماه مبارک همچنان ادامه خواهد داشت.

آبشناس با اشاره به توزیع برنج با قیمت مصوب در شهرستان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۱ تن برج هومالی بین مردم توزیع شده و ۸۰ تن دیگر طی روزهای آینده در اختیار مباشر گذاشته می‌شود تا بین مصرف کنندگان توزیع شود.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند از اختصاص شکر سهمیه‌ای برای قنادی‌های شهرستان خبر داد و گفت: به منظور پخت شیرینی و زولبیا و بامیه برای عید نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان ۱۰۰ تن سهمیه شکر با قیمت تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص داده شده که با نرخ دولتی در اختیار قنادی‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha