• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122618403
  • خبرنگار : 30147

فرماندار کلات:

شهرستان کلات به استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی می‌رود

شهرستان کلات به استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی می‌رود

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: شهرستان کلات با تمام ظرفیت به استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی می‌رود.

علی صلاحی در گفت و گو با ایسنا از برگزاری اجرای مانور ستاد خدمات سفر شهرستان کلات خبر داد و افزود: اقدامات خوبی از سوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تاکنون انجام شده و شهرستان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات احتمالی موجود نیز با طرح در ستاد خدمات سفر شهرستان و تصویب اقدامات لازم در روزهای باقی ‌مانده تا تعطیلات نوروزی حل می‌شود.

فرماندار کلات با بیان اینکه شهرستان دارای مناطق گردشگری بالقوه‌ای است، اضافه کرد: آمادگی هرچه بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در این ایام، آمادگی روستاهای هدف گردشگری، تجهیز و آمادگی محل‌های اسکان و راهدارخانه شهرستان، مناسب‌سازی پارک‌ها، معابر، روشنایی معابر و مبلمان شهری، آمادگی مساجد و... از موارد ضروری است.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات لازم در قالب ستاد خدمات سفر گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان، مجموعه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های مرتبط حداقل باید به صورت شیفت یا تمام وقت در روزهای تعطیل آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی باشند.

صلاحی با بیان اینکه شهرستان کلات دارای ۱۱۶ اثر تاریخی است که ۶۸ اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده که شاخص‌ترین آنها عمارت خورشید ، مسجد کبود گنبد ، کتیبه نادری ، بند نادری و برج ارغوانشاه است، خاطرنشان کرد: تمامی پیش بینی‌های لازم برای اقامت مسافران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این شهرستان مرزی از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است، اذعان کرد: کاخ خورشید، مسجد کبود گنبد و ابنیه تاریخی شهر کلات نادر نیز از جمله اماکن تاریخی کلات هستند که همه ساله با استقبال گردشگران مواجه بوده است.

فرماندار کلات گفت: کلات یکی از شهرستان‌های تاریخی در استان است که از قدمت فراوانی برخوردار بوده و در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است.

وی افزود: امید است با برنامه‌ریزی انجام شده در سطح شهرستان و با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر در این حوزه و از سویی نزدیکی به شهر مشهد و حضور میلیونی زائران بتوانیم آن را به قطب گردشگری استان تبدیل کنیم.

شهرستان مرزی و ۳۷ هزار نفری کلات دارای چهار شهر کلات، حسن آباد لایین، چنار و زاوین است و در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha