• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402122618582
  • خبرنگار : 71951

بقاهی تأکید کرد:

اجرای طرح زیست‌محیطی فاضلاب در جنوب‎شرق استان تهران اهمیت دارد

اجرای طرح زیست‌محیطی فاضلاب در جنوب‎شرق استان تهران اهمیت دارد

ایسنا/تهران مدیرعامل شرکت آبفا جنوب‎شرقی استان تهران گفت: اجرای طرح زیست‌محیطی فاضلاب این محدوده، با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، استفاده از پساب تولیدی در فضای سبز و کشاورزی و در نهایت با هدف رونق کشاورزی منطقه و ایجاد کمربند سبز در دشت ورامین، از اهمیت خاصی برخوردار است و در اولویت‌های برنامه کاری این شرکت قرار دارد.

سعیدمنصور بقاهی گفت: در راستای اجرای طرح زیست‌محیطی فاضلاب در جنوب‎شرق استان تهران، علی‌رغم کمبود منابع مالی و عدم تخصیص به‌موقع اعتبارات عمرانی، اقدام‎های شاخصی در این زمینه اجرا شده که می‌توان به بهره‌برداری از فاز دوم فاضلاب شهرستان پیشوا، به همراه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب و اجرای بیش از ۳۰۰ کیلومتر شبکه فرعی، اصلی و خطوط انتقال و جمع‌آوری فاضلاب در چهار شهرستان ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا اشاره کرد.

بقاهی بیان کرد: بحران آب و خشک‌سالی، یکی از چالش‌های اساسی سال‌های اخیر کشور است و در همین زمینه، متولیان صنعت آب و وزارت نیرو جهت مقابله با آن، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی را پیش‌بینی و اجرا کردند که مهم‌ترین آن‎ها، نام‌گذاری هفته اول تیرماه به‌عنوان هفته صرفه‌جویی در آب است.

مدیرعامل شرکت آبفا جنوب‎شرقی استان تهران بیان کرد: استفاده از تکنولوژی چرخه آب و ایجاد زیرساخت‌های آب‌رسانی استاندارد مطابق با مدیریت مصرف نیز از دیگر اقدام‎ها در این زمینه است.

وی اضافه کرد: مقوله خشکسالی و بحران آب در دشت ورامین، با توجه به کاهش نزولات جوی، افت سطح آب‌های زیرزمینی و رانش زمین، جدی‌تر و تا حدودی دارای «تنش آبی» است و به همین منظور، لزوم نگاه ویژه‌ در این بخش ضروری است که خوشبختانه با همکاری و تلاش شبانه‌روزی همکاران آبفا، اقدام‎های عمرانی نظیر حفر چاه، اصلاح و نوسازی شبکه‌های آب‌رسانی، استانداردسازی انشعابات فرسوده، اجرای طرح فاضلاب، کشف و قطع انشعابات غیرمجاز انجام گرفته است.

بقاهی با اشاره به کسب رتبه اول استان توسط روابط عمومی آبفا جنوب‎شرقی استان تهران، بیان کرد: اقدام‎های فرهنگی و آموزشی به‌صورت مستمر و مدون اجرا می‌شود که اطلاع‎رسانی به هنگام و روزآمد روابط عمومی آبفا جنوب‎شرقی استان تهران و تعامل مثبت مدیر این بخش با اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی نیز باعث شده تا مردم، بیش‎تر به «صرفه‎جویی آب» ترغیب و تشویق شوند که این امر، می‎تواند الگوی خاصی برای کل کشور باشد.

وی گفت: شهرستان‎های جنوب‎شرقی استان تهران شامل ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت، به دلیل موقعیت استراتژیک کشاورزی و دامپروری و از سویی، آب و هوای گرم و بیابانی، نیازمند توجه بیشتر مردم برای صرفه‎جویی در مصرف آب هستند که این امر، مسئولیت همگانی و رعایت الگوهای مصرف آب شرب و کشاورزی را می‎طلبد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha