• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402122718822
  • خبرنگار : 50214

دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی یزد:

تهیه پیوست سلامت طرح‌های توسعه‌ای استان لازم‌الاجراست

تهیه پیوست سلامت طرح‌های توسعه‌ای استان لازم‌الاجراست

ایسنا/یزد سرپرست دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: طرح‌های کلان توسعه‌ای می‌توانند ابعاد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، فکری و معنوی را در محدوده اطراف خود تحت تاثیر قرار دهند لذا تهیه پیوست سلامت طرح‌های توسعه‌ای استان مهم و لازم‌الاجراست.

دکتر «سید مسعود موسوی» در آخرین نشست شورای پیام گزاران سلامت و خانه مشارکت مردم در سلامت استان در سال جاری که با محوریت «پیوست سلامت طرح‌های توسعه‌ای استان» برپا شد، افزود: توجه به اهمیت موضوع در بند ۴ از ماده ۲ سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، به تهیه پیوست سلامت برای طرح های کلان توسعه ای تاکید شده است.

دکتر «وحید جعفری» مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان هم گفت: سلامت جامعه متاثر از سایر عوامل و بخش هایی فراتر از بخش سلامت است، بنابراین مقابله با چالش ها و نگرانی های بهداشتی تنها به عهده ی حوزه سلامت یک کشور نیست.

وی اظهار کرد: نگاه سلامت محور و همکاری همه جانبه کلیه آحاد جامعه برای ایجاد جامعه‌ای سالم، ضروری به نظر می‌رسد و مجریان طرح‌های کلان توسعه‌ای، به غیر از توجیه مالی و اشتغال زایی آنها، پیش از اجرا باید آثار مثبت و منفی طرح را شناسی و بررسی کنند.

رئیس شورای پیام گزاران سلامت استان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل ملی پیوست سلامت و علی رغم تصویب آن در کارگروه سلامت و امنیت غذایی و نیز شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ابلاغ چندین باره آن از سوی دانشگاه علوم‌ پزشکی به تمام دستگاه های اجرایی استان، متاسفانه توجه و اهتمام جدی به این مهم در سطح استان صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد،‌در پایان این نشست بیانیه مطالبه در خصوص لزوم تهیه پیوست سلامت طرح های توسعه ای مطابق با آخرین دستورالعمل های ابلاغی در سطح ملی قرائت شد.

در این نشست در راستای توانمند سازی اعضای شورای پیام گزاران سلامت و خانه مشارکت مردم در سلامت استان، مباحث سلامت شیر و اهمیت مصرف آن توسط دکتر پورمیرزایی پیامگزار اداره کل دامپزشکی استان، نان سالم توسط خانم دکتر نماینده عضو هیئت علمی دانشگاه و مبحث سلامت نوروزی و اهمیت پیوست سلامت، توسط دکتر جعفری مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مطرح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha