• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402122718900
  • منبع : بازار

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا:

بانک ملی در اجرای سیاست های نظام و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پیشتاز بوده است

بانک ملی در اجرای سیاست های نظام و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پیشتاز بوده است

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه بانک ملی به عنوان مجموعه ای دولتی در اجرای سیاست های نظام و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با عرضه سهام پتروشیمی شازند پیشتاز شده و انتظاری غیر از این حرکت از بانک ملی نداشتیم.

تهران-ایسنا- حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر نماینده مجلس و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا در خصوص مزایای حرکت مثبت بانک ملی در واگذاری بخشی از سهام پتروشیمی شازند گفت: بانک ملی نشان داد وقت آن فرارسیده که بانک ها وارد مسیر درست بنگاه داری شده و کارکردی را داشته باشند که از آن ها انتظار می رود، چرا که متاسفانه طی سال های گذشته بنگاه داری بانک ها زیان های بیشماری به اقتصاد کشوروارد کرده است.

وی در این باره یادآور شد: بخشی از بنگاه داری بانک ها ناشی از عملکرد نظام بانکی کشور است که به جای اعطای تسهیلات به مردم و بخش مولد در مسیر سفته بازی و فعالیت های غیر مولد قرار گرفتند و از شرکت های زیر مجموعه خود حمایت مالی کردند و بخشی از این موضوع ناشی از تحمیل شرکت های زیان ده دولت به بانک هاست.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر معتقد است: بنگاه داری بانک ها با سیاست های کلان اقتصاد کشور مغایرت دارد ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند که بنگاه داری بانک ها باید تمام شود و با بانک هایی که شرکت داری می کنند مقابله شود.

وی در ادامه توضیح داد: به دلیل اهمیت عبور بانک ها از بنگاه داری، ما نیز به عنوان کمیسیون اصل ۹۰ بر این روند با جدیت نظارت داریم و طی رایزنی های صورت گرفته با بانک مرکزی خواستار نظارت با همه ابزارها و برخورد با بانک های خاطی شده ایم تا بانک ها ملزم شوند که شرکت داری نکنند درغیر این صورت و عدم تمکین، به صورت قانونی با آن ها برخورد شود.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خوشبختانه بانک ملی  به عنوان مجموعه ای دولتی  در اجرای سیاست های نظام و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با عرضه سهام پتروشیمی شازند پیشتاز شده و انتظاری غیر از این حرکت از بانک ملی نداشتیم.

وی در پایان گفت وگو خاطر نشان کرد: امیدواریم این اقدام بانک ملی به سایر بانک های کشور نیز توسعه یابد تا بانک ها فقط بانکداری و نه بنگاه داری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha