• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402122718939
  • خبرنگار : 30189

ویژگی‌های آیت‌الله ری‌شهری از زبان حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی

ویژگی‌های آیت‌الله ری‌شهری از زبان حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در مراسم دومین سالگرد رحلت آیت الله ری شهری(ره) که در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، گفت: آن عالم ربانی همانند یک سرباز از ابتدا تا انتهای عمر با برکتش در پیشگاه امامین انقلاب در همه عرصه های خدمت حضوری موثر و درخشان داشت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی -استاد حوزه علمیه قم- با اشاره به ویژگی‌های تولیت فقید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: آیت‌الله ری شهری(ره) فقیهی بی نظیر در علم حدیث بود و در گردآوری احادیث کاربردی و قابل استفاده در زندگی اجتماعی بسیار کوشید.                                     

حجت الاسلام مومنی افزود: بنده سه سال است که از احادیث  "حکمت نامه جوان" ایشان در سخنرانی‌های خود استفاده می‌کنم و به پدر و مادرها هم توصیه می‌کنم این کتاب را برای فرزندان خود تهیه کنند، چرا که در این کتاب بر اساس روایات جوان را معنا کرده و امید را در دل آنها به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آیت الله ری شهری، گفت: کلمه مجاهد در پیام رهبر معظم انقلاب چند بار تکرار شده و جهاد در عرصه‌های مختلف نشان از انگیزه و نشاط این عالم ربانی داشت.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که بر اساس روایات ائمه اطهار علیهم السلام، تواضع و انکسار از ویژگی‌های علما می‌باشد، افزود: مرحوم آیت الله ری شهری(ره) یک امتیاز ویژه‌ای داشت که از ابتدا تا انتهای عمر شریف خود یک بار هم در برابر حرف‌های شیاطین و خناسان نسبت به خود، جبهه نگرفت و در مقام پاسخگویی برنیامد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مقام معظم رهبری در به کاربردن کلمات و عناوین نهایت احتیاط را دارند، اظهار کرد: ایشان در پیام‌شان به مناسبت درگذشت آیت‌الله ری شهری(ره) فرمودند که «اینجانب در طول ده‌ها سال آشنایی با ایشان همواره صلاح و پرهیزگاری را در ایشان مشاهده کرده‌ام و امیدوارم این ذخیره ارزشمند موجب رحمت و مغفرت و علو درجات وی شود».                     

 وی در پایان با بیان حدیثی از امام صادق(ع) در باره حقیقت عبودیت بندگان خداوند متعال، افزود: در این حدیث شریف آمده است که عبد باید از خودش چیزی را به مالکیت نشناسد و تدبیر امورش را به خداوند واگذار کند و تنها به تکلیفش عمل کند.        

انتهای پیام           

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha