• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402122718959
  • خبرنگار : 50233

تداوم روند نزولی سطح سفره‌های زیرزمینی در استان سمنان

تداوم روند نزولی سطح سفره‌های زیرزمینی در استان سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به روند نزولی سطح سفره‌ها در این استان کویری گفت: سطح سفره‌های زیرزمینی در این استان طی سال های اخیر روند کاهشی داشته است.

حمید احسانی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان ۲۷ اسفندماه از امضای تفاهم نامه همکاری مابین شرکت آب منطقه ای سمنان با اداره کل آموزش و پرورش به منظور اجرای طرح ملی نجات آب در این استان خبر داد و اظهار کرد: این شرکت برای حفاظت از آب، طرح‌های مختلف احیاء و تعادل بخشی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه خشکسالی متناوب سبب کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی شده است، افزود: در صورت استفاده نامناسب از منابع آبی موجود، بیش از پیش دچار بحران آب خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی درباره حفاظت از آب امری ضروری است و در این راستا طرح داناب به عنوان یک طرح مهم و اولویت‌دار در حوزه فرهنگسازی حفاظت از آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان و اداره کل آموزش و پرورش استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: اجرای طرح‌های سواد آبی باهدف آگاهی بخشی در زمینهٔ مسائل و مشکلات ناشی از تنش های آبی در استان سمنان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز گفت: با توجه به کمبود آب فرهنگسازی درباره استفاده از این مایع حیاتی امری ضروری است و در این راستا اجرای برنامه‌هایی نظیر طرح داناب حائز اهمیت است.

سید جمال وزیری گفت: در طرح داناب دانش‌آموزان با اهمیت آب و نحوه استفاده درست از منابع آبی آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: طراحی، تولید و ایجاد بستر انتشار اقلام آموزشی ویژه در قالب درگاه استانی داناب از تعهدات شرکت اب منطقه‌ای سمنان در طرح داناب است.همچنین معرفی طرح محتوا و ابزارهای آموزشی مرتبط، فراهم آوردن دسترسی مخاطبان به محتواهای آموزشی طرح از طریق ارسال بخشنامه و هماهنگی با شبکه مدیران و رابطان طرح داناب، برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های آموزشی همکاری در مسیر ارزیابی و ارزشیابی اقدامات، هماهنگی در مسیر بازدیدهای علمی از تاسیسات آبی، همکاری در برگزاری مراسم‌ها و جشنواره‌های مشترک برخی از تعهدات اداره کل آموزش و پرورش در اجرای طرح داناب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha