• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402122718975
  • خبرنگار : 50191

واریز ۱۸ میلیارد تومان مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان

واریز ۱۸ میلیارد تومان مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۶ خانواده مددجو در سیلاب اخیر دچار آسیب شدند، افزود: در مجموع، ۱۸ میلیارد تومان مستمری فوق‌العاده برای مددجویان سیل‌زده واریز شد.

سیدمهدی عبادی گفت: پس از بارندگی‌های اخیر در جنوب استان، که منجر به آبگرفتگی و وقوع سیلاب به خصوص در مناطق دشتیاری، پلان و برخی بخش‌های قصرقند شد، کمیته امداد نیز در کنار سایر سازمان‌ها به میدان آمد تا در کنار هموطنان آسیب‌دیده جنوب استان باشد.

وی اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که با حمایت ویژه ریاست محترم کمیته امداد کشور رقم خورد، واریز یک نوبت مستمری فوق‌العاده به حساب همه مددجویانی بود که در این حادثه، دچار آسیب شده بودند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۶ خانواده مددجو در سیلاب اخیر دچار آسیب شدند، افزود: برای هر خانواده، بین ۷۷۰ هزار تومان ( برای خانواده‌های تک نفره) تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان واریز شد که در مجموع، ارزش آن ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: تیم‌های ارزیاب کمیته امداد استان از اولین روزهای وقوع حادثه به منطقه اعزام شده و کار ارزیابی خسارات وارده را در دستور کار قرار دادند؛ بررسی‌های به‌عمل آمده نشان می‌دهد بیشترین خسارات مربوط به سپتیک و سرویس‌های بهداشتی است که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با کمک خیرین، خسارات وارده جبران شود.

عبادی افزود: همچنین تاکنون به ارزش سه میلیارد تومان فرش و نیز تعداد ۴۹۰۰ سبد کالا به ارزش سه و نیم میلیارد تومان در مناطق حادثه‌دیده توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در بحث واحدهای مسکونی حادثه دیده نیز در حال پیگیری هستیم تا با تعامل و همکاری بنیاد مسکن و کمک بلاعوض، واحدهای آسیب‌دیده بازسازی و نوسازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha