• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402122719044
  • خبرنگار : 71234

پیرهادی: میانگین مدت خدمت با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد

پیرهادی: میانگین مدت خدمت با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد

نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: تایید مصوبه مجلس در خصوص کاهش میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه از سوی شورای نگهبان، محصول پیگیری مستمر و بدون وقفه اصلاح قانون نظام وظیفه از سوی مجلس طی چهار سال اخیر بود.

به گزارش ایسنا، محسن پیرهادی با اشاره به تایید مصوبه کاهش مدت سربازی در شورای نگهبان گفت: همت و عزم جدی مجلس برای کاهش زمان خدمت سربازی نشان داد بن بست‌ها و سخت‌ترین موانع با رایزنی و تفاهم حل شدنی‌ است و مسئولان، نهادها و سازمان‌ها راهی جز مرتفع کردن مطالبات برحق جامعه ندارند و باید با نیاز و خواست مردم طبق قانون و بر اساس شرع همراه و همگام شوند.

پیرهادی با بیان اینکه پیگیری مطالبات به‌حق جامعه وظیفه ذاتی و غیر قابل اغماض نمایندگان مردم در خانه ملت است، افزود: تایید مصوبه مجلس در خصوص کاهش میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه از سوی شورای نگهبان، محصول پیگیری مستمر و بدون وقفه اصلاح قانون نظام وظیفه از سوی مجلس طی چهار سال اخیر بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ ‌«نمی‌شود» در حل موانع اصلاح قوانین به نفع جامعه و نظام حکمرانی کشورمان ماندگار نیست. از ابتدای استقرار مجلس یازدهم همراه با شماری از نمایندگان اصلاح قانون نظام وظیفه را به عنوان مطالبه طیفی از جامعه بی وقفه دنبال کردیم و ثمره آن پس از رفع موانع و القای«نمی‌شود و می‌توان‌»های جمعی، کاهش زمان خدمت، افزایش بیش از دوازده برابری حقوق سربازان و گسترش دامنه معافیت مشمولان آن بوده است.

نماینده تهران با بیان اینکه در جریان پیگیری مطالبه جامعه در بحث اصلاح قانون نظام وظیفه بسیاری مجلس را به عوامگرایی و اقدامات پوپولیستی متهم کردند، گفت: برخی منتقدان مجلس در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی مدام نمایندگان مدافع اصلاح قانون نظام وظیفه را متهم به کار پوپولیستی و بی دستاورد می‌کردند و مدعی بودند مجلس در این بحث نمی‌تواند ورود کند و پیگیری‌ها و مصوبات مجلس نتیجه‌ای نخواهد داشت چرا که به زعم آنها، تمام اختیارات در بحث سربازی محدود به تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه منتقدان با رویکرد القای یاس به نمایندگان در تلاش برای دلسرد کرد مجلس‌ از ایجاد اصلاح در قانون سربازی بودند، افزود: با وجود برچسب زنی‌ها مکرر مخالفان ومنتقدان ،نمایندگان مدافع اصلاح قانون سربازی در پیگیری بحث اصلاح قانون سربازی دلسرد و مایوس نشدند و در نهایت، تقیدنمایندگان به تعهدشان به مردم و عزم جدی مجلس در پاسخ به این مطالبه اجتماعی، سبب ایجاد تغییرات موثر در بحث خدمت نظام وظیفه در برنامه هفتم توسعه و بودجه‌های سالیانه شد که ثمرات آن عینی و قابل لمس است.

پیرهادی با بیان اینکه تایید مصوبه کاهش زمان خدمت سربازی مجلس از سوی شورای نگهبان نشان داد «نمی‌شود» نداریم، تاکید کرد: همانطور که مجلس با عزم جدی در تفاهم، مذاکرات و رایزنی های موثر و هدفمند توانست مطالبه بخشی از جامعه را به گوش ستاد کل نیروهای مسلح برساند و ستاد کل را به عنوان متولی اصلی سازمان نظام وظیفه اقناع به اصلاح قانون کند، دیگر مطالبات به حق مردم از شفافیت عملکرد مسئولان و واردات خودرو گرفته تا مقابله با رانتخواری و فسادستیزی نیز قابل حل و مرتفع شدن هستند و نباید هیچ مانع و سدی سبب دلسردی جامعه و مردم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۱۴:۲۸

از معافیت دو فرزندی چه خبر

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۱۴:۴۴

معافیت ۳۵ سال با دوفرزند هم روی همین مصوبه ی مجلس بوددیگه.پس ۳۵ سال سن با دوفرزند هم معاف میشن خداروشکر

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۱۴:۴۶

معافیت ۲فرزندی چ شد

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۱۵:۳۲

سلام منظور از میانگین ۱۴ ماه چیه؟در این حالت کسی که نوار مرزی هست چند ماه خدمت میکنه؟

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۱۵:۴۷

درود برشما

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۱۶:۲۳

من۳۲سالمه بادوفرزند آیامعاف مشم

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۱۹:۰۳

3 سال دیگه بله معاف میشین

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۱۶:۳۵

سلام خسته نباشید بهترین کار این هست سربازی 18ماه باشد و راه دوری 14 ماه باشد .چون قبلا قبلا 18ماه بود دروست همینه تمام

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۱۹:۱۳

باسلام.. معافیت بالای ۳۵ سال با دوفرزند چی شد .. خواهشا یه جواب درست بدین لطفا..

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۱۹:۴۸

سلام حالا این مصوبه از کی اجرایی میشود؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۲۰:۵۴

سلام، مدت خدمت سربازی راکم میکند،!!!، ومدت بازنشستگی راپنج سال اضافه میکند،!!!!

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۸ ۰۱:۱۲

آقا مجردهارو هم دریابید ۴۲سالمه مجردم..چرا معاف نمیشم..

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۸ ۰۳:۴۵

لطفا اگه کسی واقعا خبر درست داره جواب بده چون خودم تمام سایت ها رو خوندم . خبر معافیت سی و پنج ساله ها . مشمولان سی و پنج سال و دارای دو فرزند شامل دو گروه میشه یک افرادی که بالای سی و پنج سال هستند و دسته دوم افرادی که دو فرزند دارند . حالا معافیت به همه سی و پنج ساله ها تعلق میگیره یا سی و پنج به شرط داشتن دو فرزند . چون متن لایحه مشمولان سی و پنج سال به بالا "و" دارای دو فرزند بود نه مشمولان سی پنج سال "با" دو فرزند . توجه داشته باشید که متن لایحه توسط افراد حقوق دان نوشته میشه و یک حرف میتونه قانون رو کلا عوض کنه . پس اگه آگاهی دارید لطفا جواب بدید

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۸ ۰۸:۵۰

ممنون از نمایندگان مدافع کاهش (اصلاح) دوره خدمت نظام وظیفه.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۲ ۱۴:۲۶

این انصاف نیست افرادی که در مرز هستن با کسایی که شهر خودشون خدمت میکنن مدتشون یکی باشه

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۳ ۲۱:۴۰

با سلام .آقا الان من باید چیکار کنم با ۳ تا بچه سنم هم ۳۲ هستش طبق قانون برای بچه سوم ۵ماه دوم ۴ ماه اولی ۳ ماه کسری میدن الان جمع اینا میشه ۱۲ ماه خدارو خوش میاد من الان برای ۲ ماه تا ۳۵ سالگی بایستم .تو رو خدا اگه راهی هست راهنمایی کنید