• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402122719137
  • خبرنگار : 71434

بابا «جان» داد!

بابا «جان» داد!
تصویر کیسه آرد خونینی که در پی حمله رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در صف دریافت غذا وایرال شد

شاید شما هم تصویر معروفی را که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دست به دست می‌شود دیده‌اید؛ کیسه آردی خونین که قرار بود قوت لایموت خانواده‌ای فلسطینی باشد اما جای آنکه قوّت جانشان باشد پایانی بر زندگی سراسر محنت و رنجشان شد تا ضربه دیگری بر طبل رسوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی و غربی‌هایی باشد که داعیه حقوق بشر دارند و در عمل هیچ!

به گزارش ایسنا، مدتی است که دولتمردان آمریکایی از پشت تریبون‌های رنگارنگ و با توسل به رسانه‌ها و فضای مجازی در تلاشند ژست انسان دوستانه به خود بگیرند تا از رهگذر این سخنرانی‌ها و تصاویر ارسال کمک هوایی از آسمان غزه بتوانند بخشی از فشار جامعه جهانی را کاسته و اذهان عمومی را فریب دهند گرچه هیچ یک از این اقدامات کمکی به شستشوی چهره خون آلود آمریکا در کشتار فلسطینیان نکرده و نمی‌کند.

پنجشنبه شب و با وجودی که تنها حدود دو هفته از جنایت خیابان الرشید در غزه می‌گذشت، بار دیگر ارتش اشغالگر اسرائیل فلسطینیانی را که برای دریافت کمک غذایی و فرار از گرسنگی تحمیلی صهیونیست‌ها صف کشیده بودند، مورد حمله قرار داد. این جنایت ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

آمریکا که به زعم خویش «رهبر کشورهای دموکراتیک جهان» است و دهه‌ها کباده حقوق بشر و دموکراسی را کشیده، امروز در جایگاه قاتل اصلی و حامی نخست نسل کشی فلسطینیان است. این کشور با وجود شوی تبلیغاتی که به تازگی در آسمان غزه به را انداخته و ایجاد بندر موقت در سواحل غزه باز هم نتوانسته بر نیات شوم و واقعی سردمداران خود در حمایت از نابودی فلسطین و نسل مقاومت سرپوش بگذارد و از یک سو با پخش تصاویری از به اصطلاح ارسال کمک‌های انسان دوستانه تلاش می‌کند این طور جلوه دهد که حامی پایان جنگ غزه و کمک به مردمی است که امروز در محاصره رژیم اسرائیل هستند است و از دیگر سو با چشم پوشی از بستن گذرگاه رفح به عنوان تنها مسیر کمک رسانی به باریکه غزه و پمپاژ کمک‌های مالی و بسته‌های نظامی ماشین جنگی رژیم کودک کش اسرائیل را تجهیز می‌کند تا مبادا اجرای ماموریت نسل کشی فلسطینیان دچار خلل شود.

این حنای دو رنگ که هدفی جز تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ندارد خیلی زود رنگ باخت و به گفته سازمان‌های امدادی تنها جنبه نمادین داشت چرا که کمک‌های هوایی برای رفع نیازهای فوری به غذا و آذوقه در نوار غزه کافی نیست و اکثریت جمعیت ۲.۲ میلیون نفری این باریکه با قحطی روبه‌رو هستند واکنون علاوه‌بر مواد غذایی، به امکانات بهداشتی هم نیاز دارند. همچنین طبق روایت برخی کارگران مسئول توزیع بسته ها از نحوه توزیع از طریق آسمان، پرتاب‌های هوایی تنها فرصت‌ خوبی برای عکس‌برداری و تبلیغات است نه کمک‌رسانی. 

از دیگر سو همزمانی جنایت کشتار فلسطینیان گرسنه و جنگ زده با ماه مبارک رمضان شوی تبلیغاتی دیگر آمریکایی‌ها را از پرده بیرون انداخت و نشان داد آمریکایی‌ها که هرساله در ارسال پیام‌های تبریک به مسلمانان جهان به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان آن هم در جهت اهداف تبلیغاتی با یکدیگر رقابت می‌کنند در عمل هیچ حرمتی برای مسلمانان و این ماه مبارک عزیز قائل نیستند و درحالی که روزانه رسانه‌ها و مطبوعات و نشریات غربی مزین به تصاویر کودکان و مردان و زنان اوکراینی است خبری از تصاویر شهدای فلسطینی‌ که در سکوتی غمبار و با زبان روزه و برای لقمه‌ای نان در خاک و خون می غلتند نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha