• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402122719189
  • خبرنگار : 50469

امام جمعه ایلام:

در هر روستا یک محفل قرآنی ایجاد شود

در هر روستا یک محفل قرآنی ایجاد شود

ایسنا/ایلام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در هر روستای استان باید یک محفل قرآنی ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز یکشنبه ۲۷ اسفند، در یکصدمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، اظهار کرد: همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و سال جدید به شادی مردم رنگ معنویت می‌دهد.

وی به راه اندازی دبیرخانه زبان کردی ایلام در استان، اشاره کرد و گفت: تدوین کلمات و لغات کردی ایلامی در یک مجموعه نیاز فرهنگی استان است که می‌تواند در آداب و رسوم و فرهنگ ما، در داخل و در خارج از کشور داشته باشد.

امام جمعه ایلام در ادامه با قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه و مطبوعات استان در قرارگاه رسانه ای انتخابات استان، تصریح کرد: وقتی دشمن برای مهندسی افکار عمومی جامعه هزینه و کار می‌کند ضرورت دارد برای مقابله با برنامه‌های دشمن باید به صورت قرارگاهی فعالیت کرد.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه لازم است متناسب با شرایط روز این قرارگاه رسانه‌ای در استان فعال باشد، گفت: یکی از ضرورت‌های جامعه ما توجه به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و بهترین سنگر در برابر آسیب های اجتماعی قرآن کریم است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم کتاب سبک زندگی بشریت در همه عرصه ها است، افزود: مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم بوده است که باید در استان ایلام برای تحقق این امر و تربیت حافظ قرآن کریم در استان تلاش کرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به آموزش مربیان تمام کودکستان های استان با محوریت قرآن کریم، ابراز کرد: اگر مربیان با سبک تربیت اسلام آموزش داده شوند، بسیار در تربیت نسل قرآنی در جامعه تأثیرگذار خواهند بود.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار یادآور شد: جلسات خانگی در مناطق شهری و روستا نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دارد و با توجه به فعالیت ۶۵ موسسه قرآنی در استان لازم است که این موسسات در زمینه تربیت و آموزش قرآن کریم وارد میدان شوند.

وی با تأکید بر اینکه محلات شهرهای استان باید قرآن محور باشد، افزود: اگر در هر محله ای یک مربی محور قرار گیرد و نسبت به برگزاری جلسات قرآنی خانگی اقدام کند، زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در محلات فراهم می شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند حمایت‌های مالی است، گفت: در هر روستا باید یک محفل قرآنی ایجاد شود.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با تأکید بر اختصاص بودجه فرهنگی برای اجرای برنامه‌های دینی، مذهبی و قرآنی در سطح استان خاطرنشان کرد: ما نباید برای فعالیت‌های دینی و رسانه‌ای در استان دغدغه تامین بودجه داشته باشیم چرا که دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ دینی و اسلامی از هیچ تلاش فروگذار نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha