• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402122719312
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

آماده باش کهگیلویه و بویراحمد در پی صدور هشدار قرمز نسبت به باران‌های شدید

آماده باش کهگیلویه و بویراحمد در پی صدور هشدار قرمز نسبت به باران‌های شدید

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به صدور وضعیت قرمز از سوی هواشناسی، ستاد مدیریت بحران این استان در حالت آماده‌باش هستند.

علیرضا نیکروز امروز، یکشنبه، ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در نشست ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی نسبت به بارش‌های شدید و سنگین طی روز ای سه‌شنبه و چهارشنبه پیش رو افزود: مدیریت بحران با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم این بحران را مدیریت خواهد کرد.

وی اظهارکرد: طبق پیش بینی هواشناسی میزان بارش‌ها در برخی مناطق این استان حدود ۱۰۰میلی متر طی صبح سه شنبه تا قبل از ظهر چهارشنبه خواهد بود که هواشناسی این استان با توجه به شرایط جوی برای صبح روز سه‌شنبه، ۲۹ اسفند امسال تا عصر روز چهارشنبه یکم فروردین هشدار سطح قرمز صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رگبار شدید باران، صاعقه، رعد و برق، وزش متوسط تا شدید باد و رگبار شدید برف در ارتفاعات از مخاطرات این سامانه است.

نیکروز تصریح کرد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها،جاری شدن روان آب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، احتمال تخریب سازه‌های موقت و احتمال خسارت به خطوط برق از اثرات احتمالی این سامانه است.

وی ادامه داد: نیاز است متولیان با صدور هشدارهای لازم از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، آبراهه‌های درون شهری، خروج گردشگران از تفرجگاه‌ها، پرهیز دامداران از رها شدن دام در ارتفاعات و سکونتگاه‌های نزدیک رودخانه برای به حداقل رساندن خسارت‌ها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: لایه روبی کانال‌ها و مسیل‌ها و جداول مورد توجه دستگاه‌ها مربوطه قرار گیرد و در این زمینه از تمام ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی استفاده شود.

نیکروز تاکید کرد: بصورت حضوری و از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما بریا اطلاع‌رسانی به مردم جهت اطلاع از بارش‌های سنگین پیش رو استفاده شود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در برخی از مناطق  شهر یاسوج آبگرفتگی منازل مسکونی بدلیل پایین بودن سطح خانه‌ها از معابر و خیابان است که باید با استفاده از کیسه‌های گِلی و ماسه‌ای از ورود آب به منازل جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha