• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122719327
  • خبرنگار : 50642

معاون اجتماعی شهردار مشهد:

۸۰ درصد متکدیان اطراف حرم مشهدی نیستند/ برگزاری پویش مشهد مهربان

۸۰ درصد متکدیان اطراف حرم مشهدی نیستند/ برگزاری پویش مشهد مهربان

ایسنا/خراسان رضوی معاون اجتماعی شهردار مشهد گفت: بیش از ۸۰ درصد متکدیانی که در داخل و اطراف حرم حضور دارند مشهدی نیستند و اهل استان‌های دیگر هستند.

مهدی ابراهیمی در نشست خبری که امروز، ۲۷ اسفندماه در شهرداری مشهد برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت ماه مبارک رمضان بیان کرد: با مشارکت اعضای شورای اجتماعی محلات در ۱۷۰ محله بازدید از خانواده ایثارگران برای عید نوروز برنامه‌ریزی شده است که این امر باعث همدلی اجتماعی و تقویت هویت اجتماعی محله می‌شود. همچنین در ماه مبارک رمضان در ۴۰ ایستگاه شامل پایانه‌های اصلی اتوبوسرانی و ایستگاه‌های منتخب قطارشهری افطاری ساده خواهیم داشت که به مدت نیم ساعت برای مسافرینی که قصد سفر دارند و در ما بین مسیر هستند، قابل استفاده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های اجتماعی شهرداری پویش مشهد مهربان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد است که از ولادت امام حسن(ع) تا ولادت امام رضا(ع) در شهر مشهد برگزار خواهد شد. همچنین ساماندهی متکدیان معابر شهری به خصوص در اطراف حرم به صورت ویژه در این ایام پیگیری خواهد شد. برای این امر ۱۵ گشت ماشینی در اطراف حرم مطهر و تعدادی گشت به صورت پیاده پیگیری این امر را برعهده دارند. زیرا این نکته حائز اهمیت است که طی بررسی‌های صورت گرفته تنها پنج درصد از متکدیان نیازمند واقعی هستند و دیگر متکدیان برای تکدی‌گری حرفه‌ای و کسب درامد این کار را انجام می‌دهند.

ابراهیمی در خصوص آمار کودکان کار گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی سه مقوله متفاوت کودکان کار، معتادان متهاجر و تکدی‌گران بیان می‌شوند که در حوزه کودکان کار شهرداری در سرشماری اولیه‌ای که انجام داده است از ۲۸۸ کودک، بیش از ۸۰ درصد آن‌ها غیر ایرانی بوده‌اند. همچنین بیش از ۸۰ درصد متکدیانی که در داخل و اطراف حرم حضور دارند، مشهدی نیستند و اهل استان‌های دیگر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۲۰:۰۲

یک فکری به حال ما مشهدیها بکنید ورود غیر مجاز اتباع باعث افزایش اجاره خونه شده مشاغل هم که... این هم از گداها که چهره شهر داغون کرده