• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402122719369
  • خبرنگار : 71951

برگزاری کارگاه تولید قارچ در مدارس ورامین

برگزاری کارگاه تولید قارچ در مدارس ورامین

ایسنا/تهران کارگاه مهارت آموزی تولید قارچ دانش آموزان با حضور محمد علی مهری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، مجید درویشی فرماندار ویژه‌ ورامین، زاهدی معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی، فیروزی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، خداداد مدیریت آموزش و پرورش ورامین و جمعی دیگر از مسئولان در هنرستان موفقیان ورامین افتتاح شد.

در این کارگاه که امروز، ۲۷ اسفندماه، به همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ورامین، مجمع خیرین اشتغال و با همکاری آموزش و پرورش افتتاح، دانش آموزان به صورت مستقیم برای اولین بار با حوزه کسب و کار و مشکلات آن در کنار کارشناسان تولید آشنا می‌شوند.

مهری در این جلسه خاطرنشان کرد: این جلسه هشتمین جلسه از سه‌شنبه‌های تولید در قالب ستاد تسهیل استان تهران است که در شهرستان ورامین برگزار شد.

وی افزود: شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران پتانسیل‌های خوبی را در زمینه‌های گلخانه دارند و می‌طلبد دانش آموزان این حرفه را در اولویت زندگی قرار دهند.

مهری گفت: منطقه جنوب شرق در زمینه سیفی جات رتبه اول را در استان دارند ولی به واسطه کم آبی در منطقه باید سمت آموزش گلخانه رفته و دانش آموزان را به این سمت سوق داد.

وی بیان کرد: کمک‌های بنیاد علوی و بنیاد برکت امام که در بخش سرمایه تسهیلات خوبی ارئه می‌کنند و می‌توان از این تسهیلات به خوبی در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استفاده کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار کرد: در جامعه امروزی بیشترین نگاه به سوی مدرک گرایی است و این خروجی خوبی از بعضی دانشگاه‌ها نیست.

مهری گفت: تفاهم نامه‌ای بین بنیاد علوی در بحث تولیدات گلخانه تنظیم شده است و در خرداد ماه نمایشگاه کسب و کار در شهرستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه دولت برای حمایت از کسب و کارهای صنایع کوچک شروع شده و هماهنگی هایی بین دستگاه های دولتی و خیرین و مردم در هنرستان‌های منطقه در حال شکل گیری است.

مهری گفت: تولیدات قارچ می تواند دانش آموزان را با تولید و بازار کار آشنا کند و در این امر از طرف خانواده‌ها هم استقبال خوبی شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه یک میلیون شغل ایجاد شود، بیان کرد: ۱۵۰ شغل در استان ثبت شده و در ۴ مرحله راستی آزمایی و در طول یکسال باید ایجاد می شد که ما توانستیم ۱۵۵ هزار شغل ایجاد کنیم که ۵ درصد بیشتر از آنچه در تعهدات ما بوده است.

مهری در ادامه گفت: تسهیلات اشتغال در استان در محل بودجه‌ای که سال ۱۴۰۲ از منابع دولتی ابلاغ شد و در حال پرداخت است.

 همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین با بیان اینکه این کارگاه برای اولین بار در سطح منطقه آغاز به کار کرده است، گفت: در مدرسه موفقیان به واسطه خیرین شهرستانی توانستیم کارگاه تولید قارچ را افتتاح کنیم و هنرجویان از نزدیک وارد بازار کار شوند.

خداداد ادامه داد: حمایت از تولید در بخش کشاورزی از اصلی‌ترین رویکرد در دولت سیزدهم و در مجموعه هنرستان های ورامین است.

وی افزود: در این مدت خانواده ها با توجه به اینکه کارگاه های کوچک تولید قارچ می‌تواند سرمایه گذاری مناسبی در بحث اشتغال باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری نیز در این مراسم گفت: تسهیلات خود اشتغالی کمک شایانی به کسب و کار تولیدات صنایع کوچک دارد و این کارگاه تولید قارچ نمونه بارز و آشکاری است که هم دانش آموزان و خانواده‌ها از آن استقبال کردند.

فیروزی در ادامه بیان کرد: کار آفرینی، آموزش، فرهنگ سازی و فرصت‌ها ۴ گزینه اصلی در بحث اشتغال و بازدهی مناسب به شمار می‌آیند.

وی افزود:  این فرصت می‌تواند اثر بخش باشد و کسب و کارهای کوچک را راه‌اندازی کند و کسب و کارها کوچک از نبود آموزش آسیب می‌بینند که شاید افراد خودشان واقف به این امر نباشند.

فیروزی ادامه داد: روش علمی در نقش کارگاه‌های کوچک نقش مهمی دارد و نقش آموزش در کسب و کار از نکات مهم در تولید است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ورامین در ادامه اظهار کرد: در فرهنگ اشتغال می‌توان گفت که خانواده‌ها آموزشی ندیده‌اند و موضوعات کوچک آموزش داده نشده و این موضوعات کوچک باعث می‌شود که به سرمایه نرسند و درآمدزایی نداشته باشند.

وی بیان کرد: کارگاه‌های کوچک مانند قارچ زود بازده و در بحث نقدینگی کار می‌توان زود اثر بخش باشد.

فیروزی با بیان اینکه فقط دو ماه از بدو تشکیل این نهاد گذشته است، بیان کرد: ۵ واحد تولیدی توانسته‌اند بیش از ۵۰۰ میلیون تومان درآمدزایی داشته باشند و در سیستم اشتغال اقدام خیرین و همه عزیزان در حوزه کسب و کار، خیران و مجمع اشتغالزایی می‌توانند کمک‌های نقدی را به معاونت برنامه‌ریزی ویا به حساب بانک معین در فرمانداری ورامین استعلام کنند.

بنا بر گزارش‌ها،  تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه در محل بودجه (کمیته امداد و بهزیستی)  در بانک‌های عامل با سود ۴ درصد در حال پرداخت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha