• یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402122719374
  • خبرنگار : 50225

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز عنوان کرد

انجام بیش از ۳ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز و اماکن غرب اهواز

انجام بیش از ۳ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز و اماکن غرب اهواز

ایسنا/خوزستان سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز از انجام بیش از ۳ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن حوزه غرب خبر داد.

امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با آغاز بسیج ملی سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه، ۴۰ کارشناس و کاردان سلامت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز کار نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی را از ۸ صبح تا ۲۰ و در صورت لزوم تا ساعت ۲۴ انجام می‌دهند.

وی افزود: شهر اهواز در نوروز، پذیرای مهمانان نوروزی از جمله کاروان راهیان نور است. بنابراین تأمین، حفظ و ارتقای سلامت عمومی و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از عوامل محیطی به ویژه بیماری‌های منتقله از آب و غذا از وظایف اصلی بهداشت است.

مردانی گفت: در این راستا ۲۱ تیم به صورت روزانه صبح و پنج تیم در نوبت عصر بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی مانند رستوران‌ها، قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، اماکن عمومی مانند فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بازارها، پاساژها، مراکز و اماکن اقامتی و تفریحی و مساجد و رستوران‌های در مسیر راه‌ها، نظارت دارند.

وی بیان کرد: همچنین کیفیت عرضه مواد غذایی و آب مصرفی و رعایت موازین و معیارهای بهداشتی در ترمینال‌های مسافربری، ایستگاه‌های راه‌آهن، اتوبوس‌ها و قطارهای مسافربری، نظافت عمومی سرویس‌های بهداشتی و جایگاه‌های اسکان موقت مسافران نوروزی بررسی می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه این طرح تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، عنوان کرد: از زمان آغاز اجرای برنامه تاکنون ۳ هزار و ۶۲۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن، یک هزار و ۷۴۸ مورد کلرسنجی، ۱۷۵ نمونه‌برداری از آب، ۱۱۸ نمونه‌برداری از نان و غذا و ۳ هزار و ۶۳۰ مورد سنجش پرتال انجام شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۱۶۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده و ۳۵۷ اخطاریه آنی نیز صادر و ۴۳ مورد پلمب انجام شده است که ۳۶ مورد از این تعداد به مقام قضایی ارجاع داده شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha