• دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402122819507
  • خبرنگار : 50652

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی گرگان:

بخش خصوصی باید پیشران اقتصادی استان باشد

بخش خصوصی باید پیشران اقتصادی استان باشد

ایسنا/گلستان عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تاکید بر اینکه بحث ما بازگشت دولت به سیاست گذاری و ایجاد زیر ساخت است، گفت: درخواست ما این است که بخش خصوصی رسالت خود یعنی پیشران بودن در امور اقتصادی را به عهده بگیرد.

رضا مبصری شامگاه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه در ایران و طبق آمار سهم دولت ۸۳ درصد و سهم بخش خصوصی ۱۷ درصد از اقتصاد کشور است، اظهار کرد: طبیعی است تعامل و گفتمان مداومی بین بخش خصوصی و دولت وجود داشته باشد که عمده این گفتمان بر عهده اتاق بازرگانی است.

وی با بیان اینکه شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» بود، گفت: یکی از راه‌های رسیدن به این موضوع عملکرد انقباضی در خصوص منابع پولی و مالی است، ابزار پولی ابزارای است کم قدرت‌تر، کم اثرتر و کوتاه مدت‌تر مانند نرخ سود بانکی، نرخ تنزیل مجدد و نرخ بهره بین بانکی و اینها اعمالی است که نقدینگی را کنترل می‌کند و امسال به شدت شاهد سیاست‌های انقباضی از طریق کاهش تسهیلات هستیم و این همان چیزی است که استان گلستان را با توجه به محدودیت بانک‌ها تهدید می‌کند.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اینکه غالب تولیدات ما یا غذاست یا صنایع پایین دست، عنوان کرد: قیمت این محصولات عموما توسط دولت کنترل می‌شود که باعث کاهش متوسط درآمد سالانه استان، عدم توسعه کافی به دلیل نداشتن سود آوری و سرکوب قیمتی و همچنین در حیطه غذا اگر نتوانیم به اندازه کافی سرمایه در گردش داشته و پول لازم را به تولید کننده برسانیم ممکن است در امنیت غذایی دچار مشکل شویم.

مبصری با تاکید بر اینکه بحث ما بازگشت دولت به سیاست گذاری و ایجاد زیر ساخت است، گفت: اینکه بخش خصوصی رسالت خود یعنی پیشران بودن در امور اقتصادی را به عهده بگیرد خواسته هایی است که توسط کارگزار دولت و نماینده‌های جدید در استان باید به گوش دوستان مرکز نشین برسد.

وی با اشاره به هیئتی که به ترکمنستان فرستاده شد، گفت: این هیئت یک هیئت سیاسی، تجاری و اقتصادی بود که هدف آن بیشتر حل مشکلات استان بوده و اثرات خوبی برای تجار و بازرگانان در برداشت چرا که معرفی کالای ایرانی به عنوان کالایی با کیفیت و قیمتی مناسب سبب سفر سایر بازرگانان به استان شده و خروجی‌های چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha