• دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۱:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402122819512
  • خبرنگار : 50441

گلایه‌های ستاره پیشین فوتبال ایران در سالن کنفرانس حافظیه؛

سالم کار کردن در لیگ یک کار سختی است / وضعیت ورزشگاه حافظیه زیبنده شیراز نیست

سالم کار کردن در لیگ یک کار سختی است / وضعیت ورزشگاه حافظیه زیبنده شیراز نیست

ایسنا/فارس ستاره تیم‌های فجرشهید سپاسی شیراز و استقلال تهران در دهه ۸۰ شمسی، از آنچه در فوتبال ایران می‌گذرد گلایه‌های بسیاری دارد.

امیدرضا روان‌خواه که یکشنبه شب، ۲۷ اسفندماه در قامت سرمربی تیم پارس جنوبی جم مقابل تیم شهر راز شیراز به میدان رفت، در سالن کنفرانس ورزشگاه حافظیه‌ و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازی رفت مقابل همین تیم با گل به خودی آغاز شد و این بار هم به همان شکل، یک گل عجیب و غریب دریافت کردیم. برگشتن به بازی با این ترکیب جوان سخت بود ولی در نیمه اول مسلط شدیم به بازی و دو گل زدیم و برنده به رختکن رفتیم.

وی افزود: زمین چمن هم کیفیت مناسبی نداشت و در این‌چنین زمینی نمی‌شود زیاد روی کارهای تاکتیکی حمله کرد و به هر دو تیم آسیب می‌زند.

روان‌خواه بخش اصلی صحبت‌های خود را مربوط به داوری مسابقه عنوان کرد و گفت: همه ما قوانین داوری را می‌دانیم و می‌فهمیم. اما داوری که می‌خواهد عدالت را اجرا کند باید شخصیت قوی داشته باشد.

سالم کار کردن در لیگ یک کار سختی است / وضعیت ورزشگاه حافظیه زیبنده شیراز نیست

سرمربی پارس جنوبی جم ادامه داد: وقتی روی سکوها شعار داده می‌شود «وای به حال داور، اگر فلان تیم ببازد» و این دائما تکرار می‌شود، نباید روی داور تاثیر بگذارد. اگر بازی مساوی بود یا ما عقب بودیم، تا هزار سال چنین پنالتی اعلام نمی‌شد. من از تساوی ناراحت نیستم، ممکن بود به هر طریق دیگری گل بخوریم، اما این صحنه پنالتی نبود. حق تیم من با اشتباه فاحش داوری خورده شد و فکر می‌کنم اولین چیز برای داوری فوتبال، برخورداری از یک شخصیت خوب و قوی است که اگر اعتراض یک تیم روی یک تصمیم درست خود را دید، تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی اضافه کرد: در فوتبال دنیا می‌بینیم که VAR آمده است و حق تیم‌ها ضایع نمی‌شود. چشم‌هایمان عادت کرده و در چنین صحنه‌هایی دنبال کمک داور ویدیویی می‌گردیم که بگوید پنالتی نبود. ما بازی برده را مساوی کردیم و از این اتفاقات زیاد می‌افتد.

روانخواه با بیان اینکه سالم کار کردن در لیگ یک کار بسیار سختی است، گفت: سخت است که بخواهید هم سالم کار کنید هم به موفقیت برسید. می‌دانم حرف‌هایی که می‌زنم، شاید تبعاتی برای تیم ما داشته باشد اما واقعیت این است که اگر قرار باشد در فضای سالمی کار کنیم، این بستر باید فراهم شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که با توجه به عقب ماندگی چندساله فوتبال ایران در زمینه استفاده از VAR آیا باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر و لیگ یک، درخواست یا فشاری برای تسریع ورود این تکنولوژی به فدراسیون فوتبال وارد می‌کنند، گفت: همه ما می‌دانیم که شرایط خوب نیست. حتی در حوزه خلیج فارس می‌بینیم که با آمدن VAR دیگر فسادی وجود ندارد. فسادی نمی‌تواند وجود داشته باشد، چون زمینه آن فراهم نیست.

روانخواه افزود: تا وقتی که زمینه فساد را فراهم است، قطعا فساد وجود خواهد داشت. نمی‌توانیم زندگی عادلانه را به وجدان آدم‌ها بسپاریم. متاسفانه اینجا زمینه برای هر نوع فساد فراهم است و اگر کسی این کار را انجام ندهد، با توجه به وجدان خودش عمل کرده است و آن رسالتی که در کار خودش دارد. متاسفانه همیشه درگیر مساله داوری هستیم.

این مربی ۳۶ ساله در خصوص وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه گفت: در استان ما هم از نظر ساختاری و هم سخت‌افزاری، وضعیت بدی داریم. بعد از اینهمه سال، همچنان وضعیت چمن همان است که بود. در ضمن، آن زمان مطمئنا وضعیت رختکن‌ها بهتر بود. شما بروید رختکن ورزشگاه حافظیه را ببینید؛ اصلا زیبنده شهری مثل شیراز نیست. این رختکن حتی مایع دستشویی نداشت. متاسفانه چنین شرایطی هست.

سرمربی فیروزآبادی پارس جنوبی جم در پایان صحبت‌هایش به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم ۷۰ تا ۸۰ درصد بازیکنان و مربیان، مظلوم‌ترین قشر فوتبال هستند. چند درصد فوتبالیست‌های ایرانی پول خوب و به موقع می‌گیرند؟ کمتر از ۳۰ درصد. در جامعه اینطور جا افتاده که همه آنها میلیاردی پول می‌گیرند و در رفاه هستند، اما واقعا اینطور نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha