• دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402122819602
  • خبرنگار : 71299

استان ایلام در حالت آماده باش

هشدار دستگاه‌های اجرایی در پی‌احتمال وقوع سیل در ایلام

هشدار دستگاه‌های اجرایی در پی‌احتمال وقوع سیل در ایلام

ایسنا/ایلام در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی استان ایلام در خصوص احتمال وقوع سیل در بخش‌هایی استان و آبگرفتگی، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، هشدارهای لازم را به مردم ارائه کردند.

با توجه به صدور هشدار شماره ۴ سطح قرمز اداره‌کل هواشناسی و همچنین ستاد بحران استان ایلام در خصوص ورود سامانه بارشی بسیار قوی که از عصر دوشنبه ۲۸ اسفندماه تا عصر چهارشنبه اول فروردین ماه، استانداری ایلام، فرودگاه شهدای ایلام و شرکت آب فاضلاب استان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اطلاعیه‌هایی صادر کرده‌اند.

فرودگاه شهدای ایلام از مسافران خواسته چنانچه در این بازه زمانی پرواز دارند، قبل از عزیمت به فرودگاه، با شماره  ۱۹۹ تماس بگیرند و از وضعیت پروازها مطلع شوند.

شرکت آب و فاضلاب استان نیز در اطلاعیه خود احتمال آسیب دیدن تأسیسات و زیرساخت‌های آب را مطرح کرده و بروز افت فشار یا قحطی آب را محتمل دانسته و از شهروندان خواسته نسبت به مدیریت مصرف و ذخیره آب اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام نیز از مردم خواسته است برنامه سفر خود را در این بازه زمانی به تأخیر بیندازند تا خطری متوجه آن‌ها نشود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام نیز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در استان گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و احتمال بارش‌های سنگین و نقطه‌ای در مدت کوتاه و خسارات ناشی از آن، همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان باید در آماده باش کامل باشند.

هم اکنون شهرداری ایلام مشغول لایروبی مسیل‌های درون شهری است.

به فرمانداران و مدیران دستگاههای خدمات‌رسان و امدادرسان دستور آماده باش کامل داده شده است.

اداره کل هواشناسی استان بیشترین بارش‌ها را برای نواحی جنوبی و شرقی استان پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha