• دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402122819673
  • خبرنگار : 71415

تبریک رهبران جهان به پوتین

تبریک رهبران جهان به پوتین

در پی قطعی شدن پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه رهبران جهان به وی تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه (CEC) امروز دوشنبه گزارش داد پیروزی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی با کسب بیش از ۸۷ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ قطعی شده است.

در پی این تحول تنی چند از رهبران کشورهای جهان شامل رهبران کره شمالی، ونزوئلا، کوبا، ازبکستان، تاجیکستان و هندوراس، پنجمین دور ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین در روسیه را تبریک گفتند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور امروز با ارسال پیامی برای ولادیمیر پوتین که از طریق فرستاده این کشور در روسیه تحویل وزارت امور خارجه روسیه خواهد شد پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت.

مسکو و پیونگ یانگ در پی نشست سپتامبر سال گذشته پوتین و کیم جونگ اون روند تعمیق هر چه بیشتر همکاری‌ها از جمله در حوزه نظامی را در پیش گرفتند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیون مرکزی چین، «شی جینپینگ»، رئیس جمهور این کشور برای پوتین به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه و رسیدن به یک دور دیگری ریاست جمهوری پیام تبریک فرستاد.
رئیس جمهور چین در پیام تبریک خود برای ولادیمیر پوتین نوشت که پیروزی دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت مردم روسیه از او را بازتاب می‌دهد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «لین جیان»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه گفت: «ما قاطعانه معتقدیم روابط چین و روسیه تحت هدایت استراتژیک شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و پوتین، رئیس جمهور روسیه به حرکت به سمت جلو ادامه خواهد داد. چین و روسیه بزرگترین همسایه‌های یکدیگر و شرکای استراتژیک فراگیر در دوران جدید محسوب می‌شوند.»
«الهام علی‌اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز به ولادیمیر پوتین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته است.
دفتر مطبوعاتی علی‌اف در بیانیه‌ای اعلام کرد: «الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در تماس با ولادیمیر پوتین پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت و برای او در انجام فعالیت‌های ریاست جمهوری در راستای مصلحت توسعه و سعادت کشور آرزوی موفقیت کرد.

ولادیمیر پوتین از رئیس جمهوری آذربایجان از بابت توجه و تبریکش تشکر کرد. این دو در جریان این گفتگوی تلفنی نسبت به تقویت هر چه بیشتر روابط ائتلافی و شراکت استراتژیک بین این دو کشور ابراز اطمینان کرده و با چشمداشت به همکاری میان خود تبادل نظر کردند.

خبرگزاری دولتی کویت (KUNA) گزارش داد، امیر کویت، الاحمد الجابر الصباح، اولین رهبر کشورهای حاشیه خلیج فارس بود که پیروزی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

امیر قطر با ارسال پیام تبریک، برای رئیس جمهور روسیه آرزوی موفقیت، سلامتی و بهروزی و توسعه و رشد بیشتر روابط برجسته بین دو کشور دوست کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز با ارسال پیامی به پوتین پیروزی‌اش در انتخابات را تبریک گفت.

اسد در نامه تبریک خود گفت: انتخاب مجدد شما را با اکثریت آرا به عنوان رئیس جمهور فدراسیون روسیه تبریک می گویم.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال تلگرامی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت.

 عباس برای پوتین آرزوی "موفقیت مستمر" کرد و "افتخار خود را در روابط دوستی و همبستگی که دو کشور و مردم را گرد هم می آورد و قدردانی بسیار خود از حمایت روسیه از حقوق مردم فلسطین را تایید کرد."

«ایوان جیل پینتو» وزیر امور خارجه ونزوئلا هم اعلام کرد «نیکولاس مادورو»، رئیس جمهور این کشور به ولادیمیر پوتین پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت و میزان شرکت رای‌دهندگان در این انتخابات را «استثنایی» خواند.

جیل در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «نیکولاس مادورو موروس، رئیس جمهور جمهوری بولیواری ونزوئلا به نمایندگی از مردم ونزوئلا به ولادیمیر ولادیمیروویچ پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنبش سیاسی او کسب پیروزی انتخاباتی قاطع و رسیدن مجدد وی به ریاست جمهوری روسیه برای سالهای ۲۰۲۴-۲۰۳۰ را تبریک گفت و مردم شکوهمند روسیه را به خاطر تعهد عمیقشان به دموکراسی با این مشارکت استثنایی در این انتخابات موفق را تحسین کرد.»

به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، «برونو رودریگز پاریلا»، وزیر امور خارجه کوبا هم اعلام کرد رهبری این کشور حوزه کارائیب نیز به ولادیمیر پوتین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه را تبریک گفته و برای برقراری روابط قدرتمندتر میان دو کشور در آینده اظهار امیدواری کردند.

این مقام کوبایی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما صادقانه به ولادیمیر پوتین انتخاب شدن دوباره به ریاست جمهوری روسیه را تبریک می‌گوییم. این امر گواهی بر این است که مردم روسیه رهبری او را تایید می‌کنند. ما به روند تقویت روابط کوبا با روسیه در بخش هایی که مرتبط با رفاه مردم کشورهای ما است ادامه خواهیم داد.»

«دنیل اورتگا»، رئیس جمهور نیکاراگوئه نیز مراتب تبریک خود به ولادیمیر پوتین را اعلام و تاکید کرد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه به ثبات جهانی کمک خواهد کرد.

لوئیس آرسه، رئیس‌جمهوری بولیوی هم دیگر رهبر حوزه آمریکای لاتین بود که این تحول را به رئیس جمهور روسیه تبریک گفت.

آرسه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد پیروزی قاطع پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه تایید می‌کند مردم روسیه پیرامون حاکمیت و توسعه مداوم کشورشان اتحاد دارند.

«شیومارا کاسترو»، رئیس جمهور هندوراس هم در راستای تبریک به پوتین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «من در مقام رئیس جمهور هندوراس و رئیس جامعه کشورهای کارائیب و آمریکای لاتین برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به سبب پیروزی قاطع در انتخابات ریاست جمهوری پیام تبریک می‌فرستم.»

در حوزه آسیا نیز رهبران ازبکستان و تاجیکستان به ولادیمیر پوتین تبریک گفتند.

«شوکت میرضیایف»، رئیس جمهور ازبکستان هم پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را به وی تبریک گفت.

دفتر رئیس جمهور ازبکستان در بیانیه‌ای نوشت: «شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیروزی قاطعش در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک می‌گوید.»

امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان نیز در پیامی که از سوی سرویس مطبوعاتی دفتر وی منتشر شد خطاب به پوتین نوشت: «از صمیم قلب پیروزی انتخاباتی شما را تبریک می گویم. نتایج این انتخابات مصداق بارز دیگری از قدرت سیاسی شما و حمایت وسیع جامعه روسیه از مسیر سیاسی شما است؛ مسیری که هدفش تضمین توسعه اجتماعی و اقتصادی پایدار کشور و تقویت مواضع آن در عرصه جهانی است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha