• دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402122819714
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد:

مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز

مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: با تخریب کنندگان اراضی و سودجویان در ایام تعطیلات عید نوروز برخورد قاطع می‌شود.

محمد هادی‌زاده امروز با رسانه‌ای کردن اقدامات جهاد کشاورزی در شهرستان محمودآباد، در ایام تعطیلات، با تبریک فرارسیدن عید سعید نوروز و آغاز سال ۱۴۰۳، گفت: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی و ساخت ساز ویلا، مسکن، دیوارکشی، احداث استخر و محوطه سازی در اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد بیان کرد: معمولاً برخی افراد سودجو و فرصت طلب که می‌خواهند به عرصه‌های کشاورزی دست اندازی کنند و به زمین خواری بپردازند، ایام تعطیلات را انتخاب می‌کنند. زیرا احساس می‌کنند که فعالیت نیروهای یگان حفاظت از کشاورزی تعطیل شده و بنابراین دیگر کسی نیست که از تخلفات آنان جلوگیری کند؛ لذا اعلام می‌دارد ضمن ادامه رصد و پایش دقیق حفظ کاربری اراضی و تشدید برخورد با تخریب کنندگان اراضی و سودجویان در ایام تعطیلات عید نوروز، تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در سطح شهرستان در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

هادی‌زاده بابیان اینکه بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در این مدیریت و مدیریت‌ امور اراضی استان اطلاع دهند.

وی افزود: گشت‌های حفاظت اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز با گشت و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ ها را رصد می‌کنند و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییر کاربری و تخریب زمین برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، هادی زاده با اشاره به اینکه صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و ارائه خدمات زیربنایی به ساخت و سازهای غیرمجاز نیز تخلف و عدول از قانون محسوب می شود، اضافه کرد: بر اساس قانون جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرمجاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha