• دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402122819806
  • خبرنگار : 50635

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان:

تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عمران شهر جدید علوی منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عمران شهر جدید علوی منعقد شد

ایسنا/هرمزگان رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی با شهر جدید علوی منعقد شد.

احمد زاهری امروز (۲۸ اسفندماه)، در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی استان هرمزگان و شرکت عمران شهر جدید علوی که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: روحیه تعامل و همکاری میان این دو مجموعه وجود دارد که امیدوارم با هم‌افزایی ظرفیت‌ها بتوانیم گام بلندی را در راستای توسعه استان هرمزگان برداریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دپارتمان تخصصی معماری و شهرسازی در جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با راه‌اندازی دپارتمان معماری و شهرسازی تحت مدیریت اساتید مطرح استانی و کشوری ظرفیت‌های خوبی را برای استان هرمزگان فراهم کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان، با اشاره به ظرفیت تعاملات موجود در دپارتمان معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی، بیان کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی تنظیم اسناد لازم‌ و انجام مطالعات تخصصی برای شهر جدید علوی، شهر جدید خلیج‌فارس و سایر شهرهای جدید در دست احداث در استان هرمزگان را دارد و در این راه از ظرفیت نخبگان استانی و ملی بهره خواهد برد.

زاهری تصریح کرد: تنوع فعالیت‌های آموزشی در جهاد دانشگاهی بالا است و با توجه به اینکه آموزش‌ها به صورت تخصصی و آموزش محور ارائه می‌شود منجر به اشتغال می‌شود و اثرگذاری خوبی در جامعه دارد.

وی با بیان این نکته که ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای وجود دارد که می‌توان از آن در راستای پیشبرد اهداف استفاده کرد، تشریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که همایش‌های ملی و بین‌المللی مختلفی در استان هرمزگان توسط جهاد دانشگاهی برگزار شود.

تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عمران شهر جدید علوی منعقد شد

جهاد دانشگاهی ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورها همسایه را دارد

رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان با اشاره به دغدغه موجود در خصوص ارتباط میان صنعت و دانشگاه، گفت: باید ترویج گفتمان تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه را نیز برای حل چالش‌های موجود در سطح جامعه در دستور کار قرار دهیم و در راستای ترویج این گفتمان تلاش کنیم.

زاهری، با اشاره به توانمندی‌های فنی و مهندسی استان هرمزگان و کشور، تشریح کرد: جهاد دانشگاهی این‌ظرفیت را دارد که به سمت صادرات خدمات فنی و مهندسی گام بردارد تا هم ارز آوری برای کشور میسر شود و هم شاهد رشد علمی کشور باشیم‌.

حمید صبوری‌خواه مدیرعامل شهر جدید علوی نیز در این نشست گفت: توانایی علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان مثال زدنی است که می‌توان از این‌ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی عنوان کرد:  ایجاد و توسعه شهرهای جدید که در جوار ساحل هستند در اولویت قرار گرفت.

مدیرعامل شهر جدید علوی خاطرنشان کرد: شهرجدید خلیج‌فارس، ۲ شهر در میناب، یک شهر در میناب و ... در استان هرمزگان در حال احداث است.

صبوری‌خواه گفت: این شهرهای جدید علاوه بر اثرگذاری که در اقتصاد دریامحور دارند یک ظرفیت علمی و تجربی برای استان هرمزگان نیز محسوب می‌شود که نخبگان و جوانان می‌توانند از آن در راستای توسعه استان هرمزگان بهره‌ببرند.

وی افزود: از تمام برنامه‌هایی که در شهر جدید علوی و سایر شهرهای جدید در حال احداث توسط جهاد اجرا می‌شود استقبال خواهیم کرد.

تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عمران شهر جدید علوی منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عمران شهر جدید علوی منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عمران شهر جدید علوی منعقد شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha