• دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122819817
  • خبرنگار : 50081

یک مسئول در آستان قدس رضوی تشریح کرد

برنامه‌های موزه آستان قدس رضوی در ایام رمضان و نوروز

برنامه‌های موزه آستان قدس رضوی در ایام رمضان و نوروز

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی جزئیات برنامه‌های این موزه در ماه رمضان و نوروز را تشریح کرد.

مهدی قیصری نیک در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت‌های موزه آستان قدس رضوی در نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: موزه آستان قدس رضوی در ایام بهار قرآن و روزهای معنوی ماه رمضان با مجموعه ‏ای از برنامه‏‌های فرهنگی و هنری به استقبال سال نو ۱۴۰۳شمسی می‏ رود. موزه رضوی با افزایش ۳ ساعته زمان بازدید هر روز از سال ۸ صبح الی ۲۲ شب به روی علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان باز است. البته از ساعت ۲۰:۴۵ شب بلیت فروشی تعطیل می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت زودتر اقدام کنند.

وی افزود: بازدیدکنندگان می‏‌توانند از سفره‏ های هفت سین در موزه قرآن و موزه رضوی مرکزی بازدید کنند و در گنجینه هنرهای تجسمی از تابلوهای نقاشی با موضوع فصل بهار در گنجینه تمبر و اسکناس از تمبرهایی با موضوع فصل بهار و در نگارخانه موزه رضوی از نمایشگاه «مهمانی خدا به میزبانی امام رضا(ع)» که نمایشی از عکس ‏ها و اسناد تاریخی با موضوع ماه رمضان و نوروز در حرم رضوی است بهره ببرند و نیز بازدید کنند. زمان بازدید از آثار در نگارخانه موزه رضوی از ۲۷ فروردین هر روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ عصر است.

قیصری نیک بیان کرد: همچنین موزه ‏های آستان قدس رضوی در روز ۶ فروردین ماه با اجرای برنامه جذاب و دیدنی روایتگری و نقالی توسط کودکان هنرمندی مانند امیر ارسلان کلانتر و باران نظریان به معرفی آیین و سنت‏های نوروزی در شهرهای مختلف ایران خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به برنامه‏ های آموزشی می‌توانند در موزه ‌آستان قدس رضوی در نیمه دوم ماه رمضان از کارگاه خوشنویسی آقای علی سلیمی در محل موزه قرآن و از کارگاه آموزشی با عنوان « تاریخچه کتابت قرآن» به معلمی خانم مریم حبیبی قاینی بایگی استفاده کنند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha