• دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402122819837
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در برنامه باشد/ اقدامات پیشگیری در حوزه اعتیاد تقویت شود

افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در برنامه باشد/ اقدامات پیشگیری در حوزه اعتیاد تقویت شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل با بیان اینکه گام‌های مثبت و اثربخشی در زمینه فعالیت پیشگیری و درمان اعتیاد در استان طی یک سال اخیر صورت گرفته است، خواستار تدوین برنامه برای افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در همه شهرستان‌های استان شد.

سیدحامد عاملی، در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: طی یک سال گذشته گام‌های مثبت و اثربخشی در زمینه فعالیت پیشگیری و درمان اعتیاد در استان اردبیل انجام شده است.

وی افزود: لازم است سال آینده هم در این راستا منسجم عمل شده و تدوین برنامه برای افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد به‌ویژه برای معتادان متجاهر در همه شهرستان‌های استان مد نظر باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: اگر به این موضوع به‌صورت جدی پرداخت نشود، در آینده منجر به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بعدی از جمله سرقت می‌شود.

عاملی با تأکید بر فعالیت مراکز درمان، MMT و مراکز توانمندسازی معتادان بهبودیافته، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری این موضوع در هر شهرستان ضروری است.

ضرورت ورود ورزش‌وجوانان و جلب مشارکت مردم‌نهادها برای پیشگیری از اعتیاد

وی با یادآوری توجه به برنامه‌های فرهنگی، پیشگیری به‌صورت عمومی از سوی دستگاه‌هایی چون شهرداری‌ها، گفت: برنامه‌های آگاه‌سازی نیز باید به‌صورت مستمر و تخصصی در حوزه آموزش‌وپرورش و برای خانواده‌هایی که گرفتار اعتیاد شده‌اند، با رصد اثربخشی پیش برود.

استاندار اردبیل افزود: ورود حوزه ورزش‌وجوانان و سمن‌های پیشگیری و آموزش در زمینه مبارزه با اعتیاد در پیشبرد موفق‌تر اقدامات دارای اهمیت بوده و باید مشارکت مردم‌نهادها در امر آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی جلب شود.

عاملی با بیان اینکه توسعه مراکز ورزشی در نقاط پرخطر شهرها ضروری است، ادامه داد: لازم است مجموعه ورزش‌ و جوانان نسبت به شناسایی محلات پرخطر و در معرض اعتیاد اقدام و فضاهای ورزشی را در آن محله با هدف گرایش جوانان به‌سمت ورزش، توسعه دهد.

وی با تأکید بر توجه به مشاوره و آگاهی‌دهی در محلات دارای آسیب اعتیاد بالا، اظهار کرد: این موضوع باید به‌صورت محله‌محور و با شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد با هدف آگاهی‌بخشی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha