• سه‌شنبه / ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122920202
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی جوین:

پهپاد یکی از روش‌های نوین در سم‌پاشی مزارع کشاورزی است

پهپاد یکی از روش‌های نوین در سم‌پاشی مزارع کشاورزی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی جوین از تکنولوژی پهباد به عنوان یکی از روش‌های نوین در سم‌پاشی مزارع نام برد.

قاسمعلی نیک‌پسند در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان علیه علف‌های هرز سم‌پاشی شده است، اظهار کرد: ۵۰ درصد این مزارع توسط سیستم پهباد سم‌پاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه به موقع علیه آفات می‌تواند موجب ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات شود، از آموزش عملیات سم‌پاشی با پهپاد در مزارع و باغات شهرستان جوین خبر داد و افزود: افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی از مزایای سم‌پاشی با پهپاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین سم‌پاشی با پهپاد را گامی نوین در راستای افزایش بهره‌وری دانست و گفت: کنترل هوشمند پهپاد موجب سم‌پاشی دقیق و یکنواخت می‌شود و از سویی افزایش بهره‌وری در عملکرد سم‌پاشی و جلوگیری از اتلاف سم ناشی از خطای انسانی را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پهپاد علاوه بر اینکه موجب جلوگیری از خسارت و کاهش عملکرد محصول می‌شود، قابلیت به‌کارگیری برای سم‌پاشی در نقاط سخت گذر را دارد و از بروز بیماری‌های تنفسی و مسمومیت کشاورزان نیز می‌کاهد.

نیک‌پسند در ادامه از جذب بالغ‌ بر ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در شهرستان جوین خبر داد و افزود: با جذب این تسهیلات تعداد ۱۲ دستگاه تراکتور، ۵ دستگاه کمباین و ۱۲۵ دستگاه ادوات کشاورزی به شبکه مکانیزاسیون شهرستان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در تأمین امنیت غذایی نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: بهترین زمان مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات قبل از به ساقه رفتن گندم و جو می‌باشد، لذا برای جلوگیری از بروز تنش و ایجاد وقفه در رشد گیاه در اسرع وقت نسبت به سم‌پاشی مزارع با سموم علف‌کش اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و بالغ‌بر ۵ هزار هکتار از اراضی نیز به کشت جو اختصاص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha