• سه‌شنبه / ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402122920291
  • خبرنگار : 71625

وقتی که مخاطبان مات و مبهوت صحنه کنسرت را نگریستند!

وقتی که مخاطبان مات و مبهوت صحنه کنسرت را نگریستند!
عکس آرشیوی

یک خواننده و سرپرست گروه بانوان می‌گوید که گروه‌های بانوان برای معرفی آثار خود به مخاطبان دچار مشکل هستند؛ درحقیقت وقتی آهنگ‌های خود را اجرا می‌کنند، مخاطبان مات و مبهوت آنها را نگاه می‌کنند؛ چون این اثر را برای اولین بار است که می‌شنوند و هرگز قبلا جایی آن را نشنیده‌اند و هیچ خاطره‌ای هم نساخته‌اند. درحقیقت خوانندگان زن در ایران، کپی کننده آثار دیگران هستند.

لیلا جعفرپور (خواننده و سرپرست گروه موسیقی کوک ماه) درباره مشکلات و موانع موجود اجراهای صحنه‌ای بانوان می‌گوید: متاسفانه در حال حاضر فقط سالن‌های برج آزادی، فرهنگسرای نیاوران و تالار وحدت امکان برگزاری اجراهای ویژه بانوان را دارند و اجرا در دیگر سالن‌ها امکان‌پذیر نیست. همچنین کنسرت‌های بانوان تنها روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۴ می‌توانند روی صحنه بروند که ساعت مناسبی برای حضور مخاطبان نیست؛ زیرا خیلی از خانم‌ها در روزهای پنجشنبه به دلیل فعالیت در بیرون از منزل و روز جمعه که مربوط به خانواده است نمی‌توانند در این ساعت کنسرت‌ها را ببینند. مسئله دیگر محدودیت تعداد نوبت‌های اجرایی است که به هر گروه داده می‌شود  و هر گروه با فاصله چهار تا پنج ماه می‌تواند کنسرت برگزار کند.

او همچنین درباره محدودیت‌های برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها می‌گوید: برای برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها بارها و بارها با موسسه‌های موسیقی، سالن‌های مختلف روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد در شهرهای مختلف صحبت کردیم، اما متاسفانه هیچ وقت امکان اجرای ویژه بانوان وجود نداشته است. به خاطر همین محدودیت‌ها  بسیاری از بانوان شهرستان‌های مختلف مجبور هستند که برای دیدن اجراهای بانوان به تهران مراجعه کنند. البته که بسیاری از بانوان هنرمند نیز به خاطر محدودیت‌ها باید به تهران بیایند تا بتوانند کارهای خود را روی صحنه ببرند.

جعفرپور ادامه می‌دهد: با همه این مشکلات هزینه‌های بالای اجاره سالن را هم اضافه کنید، برای مثال تالار وحدت برای یک سانس اجرا بیشتر از ۴۰ میلیون تومان پول می‌گیرد، درصورتی که گرفتن اسپانسر برای کنسرت بانوان محدودیت‌ دارد و این کار را برای پرداخت هزینه‌ها سخت می‌کند.

او همچنین درباره ایده خود برای مهاجرت می‌گوید: من با همه این شرایط کنار آمده‌ام. اگر قرار باشد من بروم و او برود و همه بروند، پس چه کسی بماند. من ایران و مردمم را دوست دارم. رفتن و بدست آوردن موقعیت و شهرت در خارج از ایران شاید راحت باشد ولی در محدودیت، پرواز کردن زیباست و هیچ‌چیزی زیباتر و دلنشین‌تر از لبخند و خنده زنان سرزمین من نیست. اگر من بروم یک موقعیت را برای خودم به وجود آورده‌ام ولی در عوض موقعیت شادی، خنده و حال خوب را از چند صد زن کشورم گرفته‌ام.

جعفرپور که سال‌هاست در عرصه موسیقی بانوان فعالیت می‌کند و اجراهای بسیاری را به صحنه برده است درباره آغاز فعالیتش در عرصه موسیقی می‌گوید: سال ۱۳۸۳ با آقای محمد نوری ملاقاتی داشتم و از من تستِ صدا گرفت و چند سالی شاگرد ایشان بودم. در ادامه نزدِ پری ملکی، سهیلا پورگرامی و محمد معتمدی یادگرفتنِ آواز ایرانی را دنبال کردم. پس از مدتی در کنسرت‌های خانم ملکی و خانم پورگرامی به عنوان همخوان همکاری داشتم. از سال ۱۳۹۸ اجراهای مستقل خودم را در فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده و تاکنون چندین اجرا روی صحنه برده‌ام.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha