• سه‌شنبه / ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402122920485
  • خبرنگار : 71402

پوتین: خرابکاران اوکراینی برای نفوذ به مرزهای ما ناکام مانده‌اند

پوتین: خرابکاران اوکراینی برای نفوذ به مرزهای ما ناکام مانده‌اند

رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت تمام تلاش‌های گروه‌های خرابکار اوکراینی برای نفوذ به مرز روسیه با شکست مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشست سرویس امنیت فدرال روسیه گفت: «افزایش آمادگی رزمی و تجهیزات نیروهای مرزی نه تنها در خشکی، بلکه در دریا، به‌ویژه در دریای سیاه ضروری است. افزایش بیش از پیش توان رزمی نیروهای مرزی و اثربخشی گروه‌های سیار در خشکی و دریا ضروری است و اول از همه، این به دریای سیاه مربوط می‌شود.»

او همچنین گفت که اقدامات زیادی برای تقویت مرزهای این کشور انجام شده است، از جمله در منطقه جنگی و تجهیزات نیروهای مرزی تقویت شده است.

به گفته او، کی‌یف با حمایت غرب شروع به استفاده از روش‌های «تروریستی» می‌کند. رهبر کرملین گفت: «طبیعی است که رژیم نئونازی کی‌یف – این بار هم دوباره با حمایت غرب و اغلب به دستور مستقیم آنها – به روش‌های تروریستی روی آورد. تمام تلاش‌های گروه‌های خرابکار اوکراینی، چه یگان‌های نظامی عادی و چه مزدوران خارجی، برای نفوذ به مرز روسیه با شکست مواجه شده است.»

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: خرابکاران اوکراینی همچنین قصد حمله تروریستی به مناطق مرزی فدراسیون روسیه را داشتند، اما متحمل خساراتی شدند.

پیشتر وزارت دفاع روسیه هم در بیانیه‌ای گفت نیروهای مسلح روسیه به اقدامات خود برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های خرابکار و شناسایی نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مرزی ادامه می‌دهند. مسکو خبر داده اوکراین ۴۰ پرسنل نظامی خود را در منطقه مرزی در نزدیکی روستای روسی کوزینکا در منطقه بلگورود از دست داده است.

پوتین در بخش دیگری از صحبت‌هایش همچنین گفت: اظهارات تحریک‌آمیز اخیر نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی غربی شبیه باج‌خواهی و تلاش برای ارعاب جامعه روسیه است.

ولادیمیر پوتین از سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) خواست تا فعالیت‌های ضد «تروریستی» را تقویت کند و متوجه این موضوع باشد که روسیه با مخالفان قوی روبرو است.

به گفته پوتین، سرویس امنیت فدرال روسیه وظایفی در قبال حفاظت از نظم قانون اساسی دارد. رئیس‌جمهور روسیه همچنین تاکید کرد که تلاش‌ها برای تحریک ناآرامی‌ها باید به شدت سرکوب شوند. رئیس‌جمهور روسیه افزود: «در این راستا، واحدهایی که حفاظت از نظم قانون اساسی و مبارزه با افراط‌گرایی را تضمین می‌کنند، وظایف و مسئولیت‌هایی دارند. تلاش برای تحریک ناآرامی‌ها، درگیری‌های قومیتی، نقض حقوق و آزادی‌های شهروندان، استفاده از روس‌هراسی و هرگونه ایدئولوژی عدم تحمل باید به شدت و بلافاصله سرکوب شود.»

خنثی‌سازی تحریم‌ها

رئیس‌جمهور روسیه همچنین از سرویس امنیت فدرال کشورش خواست تا به شرکت‌های روسی کمک کند تا اثر تحریم‌های غرب را از بین ببرند و نفوذ خود را در بازارهای جدید در سراسر جهان گسترش دهند.

غرب در تلاش برای ضربه زدن به اقتصاد روسیه و وادار کردن پوتین به تغییر مسیر، تحریم‌هایی را که به‌عنوان سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ شناخته می‌شود، مدت کوتاهی پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، بر مسکو تحمیل کرد. پوتین اما می‌گوید اقتصاد روسیه در زمان جنگ علی‌رغم تحریم‌ها رشد کرده، به‌طوری‌که تولید گلوله‌های توپخانه بسیار بیشتر از غرب بوده و اقتصاد روسیه در سال گذشته ۳.۶ درصد رشد داشته است.

ولادیمیر پوتین در نشست سالانه سرویس امنیتی روسیه در لوبیانکا در مرکز مسکو پس از پیروزی قاطع خود در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه، گفت عوامل این سازمان باید با سایر آژانس‌ها برای افزایش امنیت سیستم‌های بانکی و مالی همکاری کنند.

او به عوامل سرویس امنیت فدرال روسیه گفت «از شرکت‌های ما که علی‌رغم موانع ایجاد شده برای آنها فعالانه در حال توسعه هستند و در حال کاوش در بازارهای جدید هستند اما با اقدامات آشکارا خصمانه غرب روبرو هستند، حمایت کنید.»

پوتین افزود: «بله، آنها مشکلات موقتی برای ما ایجاد می‌کنند.» او افزود که با دولت درباره تأثیر تحریم‌ها بر برخی پروژه‌های بزرگ صحبت کرده است، «اما همه چیز، البته، به هر حال انجام خواهد شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha