• سه‌شنبه / ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402122920540
  • منبع : نمایندگی مازندران

ملی شدن حکومت مهم‌تر از ملی شدن صنعت نفت بود

ملی شدن حکومت مهم‌تر از ملی شدن صنعت نفت بود

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه «مهم‌تر از ملی شدن صنعت نفت ملی شدن حکومت بود» که به برکت انقلاب اسلامی صورت گرفت، گفت: مردم از کمبودها ناراحت نیستند از تبعیض ناراحتند، پاسداری از نعمت انقلاب این است؛ نهادها با بی‌عدالتی و تبعیض مبارزه کنند.

ملی شدن حکومت مهم‌تر از ملی شدن صنعت نفت بود

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی سه‌شنبه، ۲۹ اسفند در دیدار اعضای شورای فرهنگی و مدیران صنعت نفت و گاز منطقه ۴ مازندران، گلستان و گیلان به‌مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت، ضمن تبریک ایام، اظهار کرد: تاکید می‌شود در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود و این ثروت برای نسل آینده بماند.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه لازم است در شورای فرهنگی تصمیماتی برای الگوی درست مصرف کردن تبیین شود، افزود: کار فرهنگی باید صورت بگیرد یک سوم انرژی سوختی کشور که مصرف می‌شود قطعا مازاد است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در رابطه با ملی شدن صنعت نفت یادآور شد: استعماری که بر صنعت نفت مسلط بوده با همت مردانی مثل آیت الله کاشانی و دکتر مصدق و با حمایت‌های مردمی و تظاهرات‌های خیابانی ملی شده و این سرمایه از دست آن‌ها آزاد شد. از این رو این روز و خاطره را گرامی می‌داریم.

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: ۱۱ درصد صنعت نفت در دست استعمارگران بود و آزاد شد اما در عمل نفت، گاز، ثروت و کل کشور در اختیار رژیم شاهنشاهی که نوکر صهیونیست بود، قرار داشت.

این مسئول ادامه داد: در گذشته روزی ۶ میلیون بشکه نفت به فروش می‌رفت و پولش تبدیل به اسلحه آمریکایی می‌شد، سلاح هم به نفع آن‌ها مصرف می‌شد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مهم‌تر از ملی شدن صنعت نفت و لازم‌ بود که کل حکومت ملی شود، گفت: حکومت که ملی نشود همه چیز را هم ملی کنید، باز هم دست رژیم دیگری می‌افتد.

وی افزود: پاسداری از نعمت انقلاب این است که ادارات، نهادها و دستگاه‌های ما هم امانت‌داران خوبی باشند، ما اگر با دزدی و بی‌عدالتی و تبعیض مبارزه می‌کنیم به این معناست که این مبارزه همه جا باید باشد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: مردم هیچوقت از کمبودها ناراحت نیستند از تبعیض ناراحت هستند؛ کمبود اگر بین همه تقسیم شود و برای همه باشد اشکالی ندارد اما اگر برخی‌ها بی‌رویه رشد کنند و بعضی‌ها بی رویه بمانند خوب نیست و خلاف اهداف انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ابراز امیدواری کرد که در خدمت‌رسانی موفق‌تر از گذشته باشیم و امانت و صداقت که دستاورد ماه مبارک رمضان است روز به روز در میان همه ما تقویت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha