• سه‌شنبه / ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402122920545
  • خبرنگار : 50630

استاندار مازندران اعلام کرد

پیش‌بینی ۱۰۰ هزار اسکان رسمی برای مسافران نوروزی در مازندران

پیش‌بینی ۱۰۰ هزار اسکان رسمی برای مسافران نوروزی در مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ هزار اسکان رسمی و بیش از یکی میلیون اسکان غیر رسمی در استان وجود دارد که در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت، گفت: همچنین اقامتگاه‌های اضطراری مانند آموزش و پرورش، بقاع متبرکه و غیره نیز برای اقامت مسافران پیش‌بینی شده است.

سید محمود حسینی پور سه شنبه، ۲۹ اسفند در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی گفت: در نشست با وزیر کشور، اعضای ستاد ملی سفرهای نوروزی و مدیران استانی، موارد مرتبط با ایام نوروز بررسی شد.

حسینی پور افزود: متاسفانه هر ساله تعدادی از همشهریان و هم وطنان ما بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت می‌کنند یا آسیب می‌بینند. نیاز است تا به زیرساخت‌های لازم در جاده‌ها، محورهای مواصلاتی و همچنین خدمات بهداشتی، درمانی توجه شود. به همین خاطر در دانشگاه علوم پزشکی استان قرارگاه تشکیل شد تا خدمات آسان‌تری به مسافران داده شود.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه هوا در ایام نوروز سرد خواهد بود و احتمال شیوع ویروس‌ها در پیک جمعیت وجود دارد، لذا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا حضور پزشکان متخصص در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها را شاهد باشیم.

پیش‌بینی ۱۰۰ هزار اسکان رسمی برای مسافران نوروزی در مازندران

نماینده عالی دولت در مازندران یادآور شد: هر چند نسبت به سال گذشته شاهد کاهش پنج درصدی مسافران بودیم، ولی با تحلیل‌ها و بررسی‌ها، احتمال می‌دهیم در نوروز امسال، بیشترین حجم از مسافر را در مازندران شاهد باشیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: بخاطر همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز، همه مساجد استان باز خواهند بود تا مسافران از امکانات رفاهی آنها بهره‌مند شوند. همچنین رستوران‌های دارای مجوز، پارک‌ها، جایگاه‌های سوخت و غیره نیز از اماکنی هستند که مهمانان نوروزی استان می‌توانند از سرویس‌های بهداشتی آنها استفاده کنند.

وی در پایان از همه سمن‌ها، نهادها و شهروندان خواست تا با همکاری و تعامل در خصوص پاکسازی محیط زیست و حاشیه جاده‌ها، فرهنگ و تمدن مازندران را به نمایش بگذارند.

حسینی پور گفت: البته اهالی مازندران به دلیل عقبه فرهنگی و تمدنی خود همیشه یار و یاور محیط زیست هستند و باید برای آگاه سازی مسافران نیز برنامه‌های تبلیغی و اطلاع رسانی تهیه شود که نقش صدا و سیمای مرکز مازندران بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha