• چهارشنبه / ۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403010100351
  • خبرنگار : 50649

موضوع افزایش قیمت بلیت اماکن گردشگری فارس چیست؟

موضوع افزایش قیمت بلیت اماکن گردشگری فارس چیست؟

ایسنا/فارس معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استاندار فارس با اظهار بی‌اطلاعی از افزایش قیمت بلیت برخی از اماکن فرهنگی و تاریخی این استان گفت: تصمیم‌گیری این موضوع در سطح استان انجام نشده است و در این زمینه بی‌اطلاع هستم و این کار توسط خود دستگاه‌های متولی انجام شده است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: مسئله افزایش نرخ بلیت ورودی اماکن گردشگری به صورت کشوری بوده است اما در عین حال پیگیر این قضیه هستیم.

محمد فرخ‌زاده، معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استاندار فارس به عنوان قائم استاندار فارس در ستاد سفر استان در این رابطه هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از افزایش هر گونه  قیمت بلیت اماکن گردشگری استان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تصمیم‌گیری این موضوع در سطح استان انجام نشده است و در این زمینه بی‌اطلاع هستم و این کار توسط خود دستگاه‌های متولی انجام شده است.

رئیس دانشگاه شیراز هم که متولی چند موزه نظیر نارنجستان قوام، باغ ارم و موزه تاریخ طبیعی است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: نرخ ورودی اماکن تحت پوشش دانشگاه از ۱۰ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است که این مسئله در جلساتی با حضور مسئولان ارشد استان و استانداری مطرح شده است.

محمد مؤذنی با بیان اینکه نرخ بلیت ورودی اماکن تحت پوشش دانشگاه شیراز احتمالاً در آینده به ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: با توجه به اینکه قیمت‌ها چندین سال افزایش پیدا نکرده و تورم در همه بخش‌ها ایجاد شده است، لذا حفظ و نگه‌داری اماکن گردشگری و تاریخی و فرهنگی هم هزینه‌های سنگینی دارد به همین دلیل نرخ بلیت ورودی این اماکن افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئله افزایش قیمت بلیت ورودی اماکن گردشگری به صورت کشوری انجام شده و تصمیم هیئت وزیران و دولت بوده است و این تصمیمات ملی است و در حوزه اختیارات استان نیست، گرچه این پیگیری‌ها برای پاسخگویی مسئولان در این رابطه از سوی ایسنا همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از مسئولان اوقاف فارس نشان داد که قیمت بلیت ورودی اماکن گردشگری تحت نظارت این اداره‌کل نظیر مسجد نصیرالملک و مسجد وکیل شیراز تغییری نکرده است و فعلاً همان نرخ ۱۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha