• پنجشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403010200447
  • خبرنگار : 50237

مدیرکل اوقاف استان اعلام کرد

اجرای طرح آرامش بهاری در ۶۱ بقعه شاخص همدان

اجرای طرح آرامش بهاری در ۶۱ بقعه شاخص همدان

ایسنا/همدان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اجرای طرح آرامش بهاری در ۶۱ بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حاجی‌زین‌العابدینی در گفت‌وگو با ایسنا، در درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های تحویل سال شامل قرائت مجلسی قرآن کریم، قرائت مناجات آل‌یاسین و قرائت دعای تحویل سال در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان اعلام کرد: استان همدان همه ساله میزبان تعداد زیادی مسافر و گردشگر نوروزی است و با توجه به وجود اماکن متبرکه یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در کشور به‌شمار می‌رود و از همین‌رو برای استقبال از مسافران طرح آرامش بهاری را در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های طرح آرامش بهاری همچون سنوات گذشته برای رفاه حال زائران در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و امسال نیز به علت تقارن ماه میهمانی خدا با تعطیلات نوروز برنامه ضیافت الهی نیز در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، افزود: اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت، اعزام مبلغان اعزامی و بومی به نقاط مختلف استان، آیین جزءخوانی و تفسیر قرآن و مناجات‌خوانی را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان همدان عنوان کرد.

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه آیین غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه در آستانه سال نو انجام شده است، اضافه کرد: ۲۰ مبلغ بومی و ۱۵ مبلغ اعزامی برای اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه حضور دارند و از مردم دعوت می‌کنیم با حضور خود در بقاع متبرکه از همجواری این امامزادگان کمال استفاده را داشته باشند.

وی ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت‌افزایی به زائران و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نمازجماعت، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام نوروز امسال خواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha