• پنجشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403010200747
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان:

مردم تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در آذربایجان شرقی را گزارش کنند

مردم تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در آذربایجان شرقی را گزارش کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از مردم استان خواست ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی به ویژه در تعطیلات نوروزی را از طریق شماره تلفن ۱۳۱ اطلاع‌رسانی کرده و با ماموران اجرای قانون و گشت‌های حفاظت از اراضی همراهی کنند.

داداش نصیری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی تعداد ۲۶ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قرار دارند، گفت: این گشت‌ها آماده دریافت هرگونه گزارش و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در سراسر استان هستند.

وی گفت: این اقدامات با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت شبانه روزی آماده برخورد با سودجویان در زمینه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در ایام نوروز بوده و تخلفات در حوزه اراضی به طور جدی از سوی گشت‌های یگان حفاظت مدیریت امور اراضی رصد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: سالانه در ایام نوروز در استان بالغ بر صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و از سوی این مدیریت دستور توقف عملیات صادر شده است.

نصیری اظهار کرد: ما در ابتدا برای افراد متخلف اخطاریه توقف عملیات صادر می‌کنیم و در صورت ادامه ساخت و ساز، در اجرای قانون نسبت به قلع و قمع مستحدثات و در صورت تکرار جرم حسب رای محاکم قضایی حکم به قلع و قمع و جزای نقدی تا سه برابر قیمت کارشناسی روز و حبس به مدت ۶ ماه صادر می‌شود.

وی گفت: از بین رفتن اراضی کشاورزی منجر به کاهش محصولات و تولید و مخاطره امنیت غذایی در کشور و افزایش واردات می‌شود و در نهایت هزینه‌های تامین غذای سالم و کافی را برای مردم بالا می‌برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی تصریح کرد: از بین رفتن اراضی کشاورزی با ساخت و سازها و ورود افراد غیربومی به فرهنگ مناطق روستایی آسیب می‌زند و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را برای جامعه روستایی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha