• پنجشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403010200816
  • خبرنگار : 50604

دبیر ستاد خدمات سفر گلستان خبر داد

افزایش ۱۳ درصدی اقامت در گلستان/ بومگردی‌ها رکورددار هستند

افزایش ۱۳ درصدی اقامت در گلستان/ بومگردی‌ها رکورددار هستند

ایسنا/گلستان دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گلستان گفت: بیشترین اقامت ثبت شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان با ۱۲ هزار و ۸۷۱ نفر شب اقامت است.

محمدجواد ساوری شامگاه پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته (اول فروردین‌ماه) یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۷۸ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

وی از افزایش بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد و افزود: این رقم، افزایش بیش از ۶ درصدی بازدید از جاذبه‌ها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقم یک میلیون و ۱۸۸هزار و ۶۹۵ بازدید نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان خاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با ۷۰۷هزار و ۲۵۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان استان بوده است.

ساوری ادامه داد: ۱۹۰هزار و ۸۶۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۱۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر نیز از اماکن تاریخی، ۱۴۷هزار و ۷۴۶ بازدید از اماکن تفریحی، ۱۱ هزار و ۹۹۹ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۷۲ هزار و ۴۸۴ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان  با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی اقامت در استان نسبت به سال قبل گفت: در این مدت تعداد ۶۱ هزار و ۹۸۸ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

وی افزود: این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با میزان اقامت ۵۴ هزار و ۶۸۲ نفر شب، افزایش ۱۳ درصدی اسکان در استان را نشان می‌دهد.

 مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به این‌که در این مدت ۴۶ هزار و ۷۷۰ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان با ۱۲ هزار و ۸۷۱ نفر شب اقامت است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۱۴ هزار و ۷۴۹ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۴۶۹ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان را برای اسکان برگزیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha