• جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۱:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403010300839
  • منبع : نمایندگی همدان

در حاشیه بازدید از ستاد خدمات سفر استان مطرح شد

از راه‌اندازی ۵ مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری تا آمادگی کامل همدان برای میزبانی از مسافران نوروزی

از راه‌اندازی ۵ مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری تا آمادگی کامل همدان برای میزبانی از مسافران نوروزی

ایسنا/همدان فرماندار همدان از راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در پنج نقطه شهر همدان خبر داد.

مسلم مخفی در حاشیه بازدید از ستاد خدمات سفر استان همدان، اظهار کرد: در حال حاضر آمادگی خوبی در همدان برای پذیرش مسافران وجود دارد و امیدواریم با بهتر شدن شرایط آب و هوا شاهد حضور مسافران نوروزی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران باشیم.

وی تصریح کرد: طی چند روز گذشته کارهای خوبی انجام شده و با توجه به شرایط آب و هوایی پلیس راهور، جمعیت هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدامات خوبی داشته‌اند.

مخفی بیان کرد: در راستای هدایت و راهنمایی مسافران با مشارکت دستگاه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، راهنمایی مسافران در دو ایستگاه در ورودی شهر همدان ساماندهی شده است. 

وی ادامه داد: مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در پنج نقطه شهر همدان راه‌اندازی شده و ۷۰ مورد برنامه‌ فرهنگی در اماکن تحت پوشش میراث‌فرهنگی تدارک دیده شده و اجرا می‌شود. 

فرماندار همدان با اشاره به این‌که پذیرایی از گردشگران با افطاری ساده و برپایی سیاه‌چادرها نیز در این مدت انجام می‌شود، اظهار کرد: ۴۰ غرفه بازارچه صنایع‌دستی در سطح شهرستان همدان برپا شده است. 

وی با اشاره به این‌که گردشگری باید محور اول توسعه استان همدان باشد، گفت: آمادگی دادیم تعطیلات نوروز را به تعطیلات عید سعید فطر متصل کنیم.

همدان را مقصد سفر خود انتخاب کنید 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز با تأکید بر این‌که از هموطنان دعوت می‌کنیم همدان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند، گفت: استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی دارد و مسافران می‌توانند خاطرات خوشی را در این استان ثبت کنند. 

حسن رضانیا با بیان این‌که در همدان آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی وجود دارد، مطرح کرد: با توجه به شرایط جوی چند روز گذشته و ماه مبارک رمضان، آمار ورود مسافران به استان همدان قابل قبول است و انتظار می‌رود آمار ورودی مسافران در روزهای آینده سیر صعودی داشته باشد.  

۳ محل دائمی خدمات گردشگری در ورودی‌های همدان ایجاد می‌شود 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز از ایجاد مراکز دائمی خدمات گردشگری در ورودی‌های شهر همدان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در سال‌جاری در سه ورودی مهم همدان شامل جاده تهران، جاده کرمانشاه و جاده ملایر محل دائمی راهنمایان گردشگری ایجاد کنیم و این موضوع در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.  

حمید بادامی‌نجات ادامه داد: شهرداری منطقه ۴ متولی این کار شده است و مکان‌هایی را در اختیار میراث‌فرهنگی و بخش خصوصی قرار خواهد داد تا به‌ صورت دائمی خدمات گردشگری را به مسافران ارائه دهند.

وی با اشاره به این‌که امیدواریم امسال ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان را جشن بگیریم، گریزی به شعار سال زد و گفت: امیدواریم در سال جاری در حوزه گردشگری سال پررونقی برای فعالان این حوزه به‌ویژه بخش خصوصی باشد. 

سهم گردشگری همدان را افزایش می‌دهیم  

منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همدان پتانسیل زیادی در حوزه گردشگری دارد و باید با برنامه‌ریزی‌، همکاری و هم‌افزایی میان دستگاه‌های ذی‌ربط این سهم را افزایش دهیم. 

عباس صوفی با تأکید بر این‌که توسعه گردشگری یکی از موضوعات مهمی است که در همدان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: با همکاری میراث‌فرهنگی و استاندار همدان باید گردشگری در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد، علاوه‌بر این برای جذب گردشگر خارجی باید برنامه داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌ها و نشست‌های گردشگری می‌تواند در توسعه گردشگری استان نقش بسزایی داشته باشد و باید در این حوزه بیش از پیش فعالیت کنیم.

وی با بیان این‌که سهم همدان نسبت به دیگر استان‌ها در حوزه گردشگری کم است، خاطرنشان کرد: استان همدان پتانسیل زیادی در این حوزه دارد و باید با برنامه‌ریزی‌، همکاری و هم‌افزایی میان دستگاه‌های ذی‌ربط این سهم را افزایش دهیم.

صوفی با اشاره به این‌که همدان سهم زیادی از گردشگران نوروزی ندارد، گفت: بخشی از این موضوع به شرایط آب‌وهوایی استان مربوط است اما تبلیغات نیز سهم مهمی در این مسئله دارد و باید در حوزه تبلیغات بیشتر کار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha