• جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403010300888
  • خبرنگار : 71660

پالتیکو: ماکرون سقوط اوکراین را قریب‌الوقوع می‌داند

پالتیکو: ماکرون سقوط اوکراین را قریب‌الوقوع می‌داند

رئیس‌جمهور فرانسه معتقد است که اوکراین احتمالا در میدان نبرد به‌زودی شکست خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، در حالی که کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف با بن‌بست مواجه شده، اوکراین با کمبود نیرو و تجهیزات دست و پنجه نرم می‌کند و وضعیت این کشور جنگ‌زده اروپایی آسیب‌پذیرتر از پیش شده است.

نشریه پالتیکو با چندین تن از اعضای حزب «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که در شام کاری کاخ الیزه شرکت کرده بودند، گفت‌وگویی را انجام داده است. در حالی که اکثر بحث‌ها حول محور انتخابات پارلمان اروپا بوده اما جنگ اوکراین نیز از دید آنها پنهان نمانده است.

یکی از این منابع به نقل از رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «اوکراین می‌تواند خیلی سریع سقوط کند.»

امانوئل ماکرون در اواخر ماه فوریه در جریان نشست سران کشورهای اروپایی در پاریس پیشنهادی را مبنی بر اعزام احتمالی نیروهای ناتو به اوکراین مطرح کرد؛ پیشنهاد جنجال‌برانگیزی که انتقادات فراوانی را از سوی رهبران کشورهای مختلف به دنبال داشت.

طبق آنچه رسانه‌ها در هفته‌های اخیر گزارش کرده‌اند، رئیس‌جمهور فرانسه و هم‌چنین ارتش این کشور به ضعف و شکست احتمالی اوکراین در میدان نبرد پی برده و همین مسئله موجب چنین پیشنهادی از سوی ماکرون شده است.

مجله فرانسوی «ماریان» هم پیشتر نوشت که پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اعزام احتمالی نیروهای ناتو به کی‌یف احتمالا ناشی از  ارزیابی ارتش فرانسه است که «اوضاع وخیمی» را از درگیری اوکراین ترسیم می‌کند.

این مجله در گزارشش با اشاره به ارزیابی‌های ارتش فرانسه تاکید کرد: «به دنبال ضدحمله فاجعه‌آمیز کی‌یف، اوکراین نمی‌تواند به لحاظ نظامی در این جنگ پیروز شود. هم‌چنین لازم به ذکر است که نیروهای روس با تکنیک و تاکتیک‌های جدید و استاندارد خود می‌دانند که چگونه عملیات‌های دفاعی را انجام دهد. کی‌یف به ۳۵ هزار نیرو در ماه نیاز دارد اما کمتر از نصف این تعداد را جذب می‌کند، در حالی‌ که روسیه هر ماه ۳۰ هزار نیرو جذب می‌کند. هم‌چنین در عین حال، حمله سال ۲۰۲۳ نیمی از ۱۲ تیپ رزمی کی‌یف را از نظر تاکتیکی نابود کرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۳ ۱۱:۵۸

بیچاره مردم خوب واصیل ومهربان اکراین زلنسکی پیرو صهیونیست وامریکا با تبعیت وپیروی از سیاستهای کثیف روباه پیر وشیطان بزرگ انگلیس وامریکاکشور اکراین وملت خوبش رو نابود وباخاک یکسان کرداین دو سلطه گر وجنایت کار فقط دنبال سود ومنافع وفروش تصلیحات وسلطه گری برجهان هستند درود بر ایران وحکام فعلی روسیه که دندان این جنایتکاران را کشیده اند

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۳ ۱۲:۱۵

این فرهنگ،این دانش، این همه فن آوری نو چرا انسان در باره جنگ،می اندیشد؟هزینه های کلان که خرج سلاح های نیرومند تخريب که در دست تولید است نمی‌توانند تبديل به رفاه وآسایش بنی آدم گردد

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۳ ۱۸:۵۴

کلاهی سر اوکراین گذاشتین که اگه بردارین تمام موهاش ریخته

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۳ ۱۹:۴۷

این پیشنهاد اعزام نیرو از طرف فرانسه به جنگ اکراین علیه روسیه طبق اصطلاح کارشناسان نظامی «ایذایی» است وجنبه روانی برای خالی کردن دل روسهاست. فرانسوی ها خودشان می دانند که با این وضعیتی که نه تنها فرانسه بلکه اتحادیه اروپا دارد ره به جایی نمی برد لذا رییس جمهور فرانسه این شانتاژ را برای به اصطلاح ترساندن روسها زده است. وگر نه ازاین خبرها نیست.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۰۰:۵۸

نظرشرکاء مهم است مهمترین چیزشرف است.اینکه همیشه انسان باشیم.🌹

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۰۳:۲۶

اوکراین قطعا سقوط می‌کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۳:۵۶

اروپا وامریکا زرورشونشو زدن که روسیه شکست بخوره اما نخورد

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۲۳:۰۰

خارج ازبحث تلاش غریبها برای شکست روسیه.آیا واقعا کسی هست که ادعا کنه تاحالا پیشبینی یا حرفی درست وحسابی ازاین آقای مکرون شنیداست.منکه فکرنکنم کسی پیدابشه.ولی خودمن معتقدم تنها پیشبینی وحرف درستی که مکرون تاحالا توطول ریاست جمهوریش زده همینه که سقوط اکراینو قریب الوقوع دونسته.